Biznesowy tydzień Mazowieckiej
25.11.2019
Zakończył się Światowy Tydzień Przedsiębiorczości na Uczelni. Każdego dnia oferowaliśmy najróżniejsze aktywności dla naszych studentów oraz gości z zewnątrz.
Ponad 90 osób wysłuchało wykładu motywacyjnego Pawła Staworzyńskiego pt: „Inspiracja i motywacja do ciągłego doskonalenia i rozwoju”, który odbył pierwszego dnia ŚTP. Celem wykładu było zapoznanie uczestników z filozofią „Kaizen” i możliwością jej stosowania w rozwoju osobistym, podnoszeniu kompetencji oraz ciągłym doskonaleniu. Uczestnicy zapoznali się z zasadami oraz instrumentami zwiększania efektywności działań, aby mogli w najbliższej przyszłości stworzyć swoją własną strategię rozwoju i trwałej poprawy efektywności pracy.
We wtorek odbyły się warsztaty z przedstawicielami szkół średnich. Maria Kapturska wraz z Robertem Kapturskim zorganizowali zajęcia pokazujące młodzieży szkolnej różne metody programowania na podstawie algorytmów pisanych w C++. Zorganizowanych zostało sześć warsztatów dla trzech grup młodzieży. Poziom trudności był dostosowywany do poziomu grup. W ramach integracji młodzieży szkolnej ze studentami do współpracy zaproszeni zostali przedstawiciele kół naukowych. Tego samego dnia odbyły się także warsztaty z grafiki komputerowej, w których uczestniczyli studenci Wydziału Nauk Ekonomicznych i Informatyki oraz uczniowie szkoły średniej z Gąbina.
W środę było o social mediach i pracy poprzez Internet. O zaletach nowych mediów, a w szczególności aplikacji Tik-Tok, opowiedział Albert Bembenista – student I roku na kierunku Nowe Media. Natomiast zastosowanie nowych mediów w pracy przedstawili pracownicy Działu Promocji i Współpracy.
W czwartek w pracowni symulacji biznesowych studenci kierunku Ekonomia Wydziału Nauk Ekonomicznych i Informatyki prowadzili działalność gospodarczą. Wraz z trenerami: dr Mariolą Szewczyk – Jarocką, mgr inż. Agnieszką Wasilewską oraz mgr Anną Adamowską zarządzali oraz interpretowali wyniki ekonomiczne. Ponadto analizowali próg rentowności, zadłużenie firmy czy sprzedaż. Symulacja biznesowa „Biuro rachunkowe” pozwoliła wczuć się studentom w rolę przedsiębiorcy prowadzącego tytułową firmę. Ich zadaniem było zaplanowanie oferty dla swojego biura rachunkowego, a następnie wyposażenie go w niezbędne stanowiska i sprzęty, zatrudnienie odpowiednich pracowników i zabezpieczenie zasobów potrzebnych do wybranych usług. Żeby przyciągnąć klientów, potrzebna była studentom starannie dobrana reklama w mediach tradycyjnych, a także w Internecie.
W piątek odbył się konkurs na najlepszy pomysł biznesowy. Studenci pod okiem prof. dr hab. Walentyny Łozowieckiej przygotowywali w zespołach plany swoich działalności. Wszyscy wykazali się wyjątkową kreatywnością. Zwycięskim zespołom serdecznie gratulujemy!
Podsumowanie z konkursu:
I miejsce:
filologia angielska, grupa X:
Adrian Pacholec (lider), Kesja Nowak (lider), Aleksandra Lubińska, Mariusz Olendrzyński, Paweł Malinowski, Jan Patenski, Joanna Ziemkiewicz
filologia angielska, grupa III:
Zuzanna Paulińska (lider), Paula Woźniak, Damian Szczepkowski, Sebastian Szymerski, Karolina Wojciechowska
II miejsce:
filologia angielska, grupa VII:
Wiktor Lipina (lider), Gabriela Ilis, Paulina Błazejczyk, Marta Ciślińska, Magdalena Chmielewska
III miejsce:
Pedagogika, grupa IX:
Julia Macek (lider), Adriana Kępczyńska,Natalia Kocik, Olga Kosin