- O Collegium
- Aktualności
- Oferty szkoleniowe
- Kadra dydaktyczna
- Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia
- Antymobbing i antydyskryminacje
- Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli i studentów
- Centrum Symulacji Medycznych
- Klinimetria – ebook
- Komisja Bioetyki
- Kształcenie na odległość – Instrukcja MS Teams
- Dokumenty do pobrania
- Oferty pracy
- Projekty
- Rada Interesariuszy
- Absolwenci
- Doposażenie – procedura
- Egzaminy – procedura
- Konferencje
- Katedry i zakłady
- Katedra Nauk Morfologiczno-Fizjologicznych
- Wydział Nauk o Zdrowiu
- Misja Wydziału Nauk o Zdrowiu
- Strategia Rozwoju Wydziału Nauk o Zdrowiu 2021-2025
- Aktualności
- Władze
- Struktura Wydziału
- Kadra dydaktyczna
- Dyżury nauczycieli akademickich
- Studenckie koła naukowe
- Konferencje
- Kontakty
- Pielęgniarstwo I stopnia stacjonarne
- Pielęgniarstwo II stopnia
- Położnictwo I stopnia stacjonarne
- Kosmetologia I stopnia stacjonarne
- Przewodnik dla studenta
- Klinimetria
- Uniwersytet 3M
- Wydział Lekarski
Informacje ogólne
Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznych powstało w ramach realizacji projektu ,,Symulacje medyczne drogą do poprawy jakości kształcenia na kierunku Pielęgniarstwo
w PWSZ w Płocku” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2021, Oś priorytetowa V. Wsparcie dla obszaru zdrowia, Działanie 5.3. Wysoka jakość kształcenia na kierunkach medycznych.
Celem utworzenia MCSM było przede wszystkim podniesienie jakości, poprawa warunków
i skuteczności kształcenia studentów kierunku Pielęgniarstwo, a w efekcie zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów poprzez wykorzystanie w procesie kształcenia praktycznego metod symulacji medycznej. Nauczanie na bazie realistycznych scenariuszy, w odpowiednio wyposażonym w trenażery i symulatory wysokiej wierności MCSM, pozwala na przekazywanie wiedzy i zdobywanie przez studentów umiejętności opartych o najnowsze osiągnięcia medyczne. Jednocześnie ochroni pacjentów przed niepotrzebnym ryzykiem.
Symulowane środowisko umożliwia wielokrotne ćwiczenie umiejętności zawodowych tak często, jak jest to konieczne, aby zniwelować błędy i zoptymalizować wyniki kliniczne. Daje również możliwość symulowania rzadkich lub nietypowych przypadków. Pomaga jednocześnie uzyskać studentom doświadczenie kliniczne bez konieczności polegania na przypadkowych sytuacjach. Zajęcia z wykorzystaniem symulatorów i trenażerów redukują ograniczenia natury etyczno-prawnej, tj. konieczność uzyskania zgody pacjenta na przeprowadzenie badania przez studenta oraz dotychczasowe ograniczone możliwości wykonywania przez uczących się niektórych czynności manualnych na pacjencie, co w znacznym stopniu poprawia jakość ich kształcenia.