Charakterystyka kierunku:
- To kierunek dla osób marzących o pracy dla drugiego człowieka i z drugim człowiekiem.
- Program studiów ukierunkowany na zdobycie specjalistycznej wiedzy z zakresu: diagnozowania jednostek, grup i środowisk, identyfikowania problemów z zakresu wychowania, opieki, pomocy, profilaktyki i terapii.
- Zdobycie umiejętności i kompetencji konstruktywnego działania w odniesieniu do osób będących w sytuacji kryzysu społecznego lub zdrowotnego, który ma trudności przystosowawcze w zmieniających się relacjach zawodowych, społecznych i rodzinnych.
- Zdobycie umiejętności działań diagnostycznych, stymulujących oraz terapeutycznych w zakresie wszechstronnego rozwoju jednostki.
- Integracja wiedzy specjalistycznej z umiejętnościami praktycznymi.
Perspektywy zatrudnienia:
- placówki i instytucje systemu oświaty, np. jako wychowawca w świetlicy szkolnej, internacie, bursie;
- instytucje i placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego, interwencyjnego, rodzinnego i wielofunkcyjnego, np. wychowawca w domu dziecka, domu małego dziecka, w pogotowiu opiekuńczym, w pogotowiu rodzinnym;
- placówki wychowania pozaszkolnego, centra edukacji i kultury dla dzieci i młodzieży, np. wychowawca w świetlicy środowiskowej, socjoterapeutycznej, ognisku wychowawczym;
- instytucje i placówki systemu pomocy społecznej, np. ośrodki adopcyjno-opiekuńcze, centra pomocy rodzinie, domy pomocy społecznej, placówki poradnictwa specjalistycznego, ośrodki wsparcia i interwencji kryzysowej,
- organizacje pożytku publicznego, warsztaty terapii zajęciowej,
- na stanowisku asystenta rodziny,
- w żłobkach.