To kierunek dla osób marzących o pracy dla drugiego człowieka i z drugim człowiekiem.
Program studiów ukierunkowany na zdobycie specjalistycznej wiedzy z zakresu: diagnozowania jednostek, grup i środowisk, identyfikowania problemów z zakresu wychowania, opieki, pomocy, profilaktyki i terapii.
Zdobycie umiejętności i kompetencji konstruktywnego działania w odniesieniu do osób będących w sytuacji kryzysu społecznego lub zdrowotnego, który ma trudności przystosowawcze w zmieniających się relacjach zawodowych, społecznych i rodzinnych.
Zdobycie umiejętności działań diagnostycznych, stymulujących oraz terapeutycznych w zakresie wszechstronnego rozwoju jednostki.
Integracja wiedzy specjalistycznej z umiejętnościami praktycznymi.
Perspektywy zatrudnienia:
placówki i instytucje systemu oświaty, np. jako wychowawca w świetlicy szkolnej, internacie, bursie;
instytucje i placówki opiekuńczo-wychowawcze typu socjalizacyjnego, interwencyjnego, rodzinnego i wielofunkcyjnego, np. wychowawca w domu dziecka, domu małego dziecka, w pogotowiu opiekuńczym, w pogotowiu rodzinnym;
placówki wychowania pozaszkolnego, centra edukacji i kultury dla dzieci i młodzieży, np. wychowawca w świetlicy środowiskowej, socjoterapeutycznej, ognisku wychowawczym;
instytucje i placówki systemu pomocy społecznej, np. ośrodki adopcyjno-opiekuńcze, centra pomocy rodzinie, domy pomocy społecznej, placówki poradnictwa specjalistycznego, ośrodki wsparcia i interwencji kryzysowej,