Integracja sensoryczna z podstawami neurodydaktyki
Forma
Studia podyplomowe
Czas trwania
Trzy semestry
Ogólna liczba godzin: 630, w tym:
- 430 godzin zajęć (wykłady, ćwiczenia),
- 20 godzin seminarium dyplomowego,
- 180 godzin praktyki zawodowej
Tryb i częstotliwość zjazdów
Studia trwają trzy semestry
- zjazdy odbywają się co 2-3 tygodnie, w soboty i niedziele, z reguły w godz. 8-17
- forma prowadzenia studiów – stacjonarnie (Płock, ul. Gałczyńskiego 28)
Cel i charakterystyka
Celem studiów jest:
- wyposażenie słuchaczy w wiedzę z zakresu: dysfunkcji rozwojowych, standardów diagnozy integracji sensorycznej, jej wpływu na rozwój emocjonalny, ruchowy i poznawczy dziecka, metodyki pracy z osobami z zaburzeniami SI oraz najnowszych badań nad mózgiem i neurologicznych podstaw uczenia się;
- praktyczne przygotowanie do prowadzenia zajęć z zakresu integracji sensorycznej oraz umiejętności zastosowania w praktyce szkolnej neurobiologicznych podstaw uczenia się umożliwiających pełne wykorzystanie potencjału dziecka/ucznia.
Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (z poźn. zm. Dz.U. z 2020 r. poz. 726)
Dla kogo
Studia są adresowane do absolwentów studiów magisterskich kierunków: pedagogiki i pedagogiki specjalnej w tym:
- nauczycieli i wychowawców,
- pedagogów przedszkolnych/szkolnych,
- logopedów,
- pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- pracowników ośrodków wychowawczych.
Korzyści, uprawnienia, kwalifikacje
Studia dają kwalifikacje do samodzielnego prowadzenia zajęć obejmujących zakres integracji sensorycznej wyznaczony programem w przedszkolach, szkołach, ośrodkach prowadzących zajęcia z integracji sensorycznej oraz innych ośrodkach terapeutycznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, tj.:
- Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1798),
- Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 roku w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania oraz opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1309).
Uzyskane kwalifikacje są zgodne z wymogami zawartymi w:
- Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2102),
- Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych,
- Ustawie o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw z dnia 12 maja 2022 r. (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1116)
Sposób zaliczenia
- Uzyskanie zaliczenia z przedmiotów objętych programem studiów.
- Realizacja projektu z zakresu terapii osób z zaburzeniami SI i przedstawienie jego rezultatów podczas egzaminu końcowego
Wymagane dokumenty
- podanie o przyjęcie na studia podyplomowe
- kwestionariusz osobowy
- odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych lub poświadczona kserokopia dyplomu
Koszt
6000 zł (2000 zł za semestr)
Kandydacie pamiętaj!
Tylko ukończenie studiów podyplomowych, których program jest zgodny z najnowszymi standardami kształcenia z uwzględnieniem wymaganych treści i liczby godzin, daje prawo do prowadzenia zajęć z terapii osób z zaburzeniami SI.