Integracja sensoryczna z podstawami neurodydaktyki
Forma
Studia podyplomowe
Czas trwania
Trzy semestry
Ogólna liczba godzin: 630, w tym:
430 godzin zajęć (wykłady, ćwiczenia),
20 godzin seminarium dyplomowego,
180 godzin praktyki zawodowej
Tryb i częstotliwość zjazdów
Studia trwają trzy semestry
zjazdy odbywają się co 2-3 tygodnie, w soboty i niedziele, z reguły w godz. 8-17
forma prowadzenia studiów – stacjonarnie (Płock, ul. Gałczyńskiego 28)
Cel i charakterystyka
Celem studiów jest:
wyposażenie słuchaczy w wiedzę z zakresu: dysfunkcji rozwojowych, standardów diagnozy integracji sensorycznej, jej wpływu na rozwój emocjonalny, ruchowy i poznawczy dziecka, metodyki pracy z osobami z zaburzeniami SI oraz najnowszych badań nad mózgiem i neurologicznych podstaw uczenia się;
praktyczne przygotowanie do prowadzenia zajęć z zakresu integracji sensorycznej oraz umiejętności zastosowania w praktyce szkolnej neurobiologicznych podstaw uczenia się umożliwiających pełne wykorzystanie potencjału dziecka/ucznia.
Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (z poźn. zm. Dz.U. z 2020 r. poz. 726)
Dla kogo
Studia są adresowane do absolwentów studiów magisterskich kierunków: pedagogiki i pedagogiki specjalnej w tym:
nauczycieli i wychowawców,
pedagogów przedszkolnych/szkolnych,
logopedów,
pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych,
pracowników ośrodków wychowawczych.
Korzyści, uprawnienia, kwalifikacje
Studia dają kwalifikacje do samodzielnego prowadzenia zajęć obejmujących zakres integracji sensorycznej wyznaczony programem w przedszkolach, szkołach, ośrodkach prowadzących zajęcia z integracji sensorycznej oraz innych ośrodkach terapeutycznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, tj.:
Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1798),
Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 roku w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania oraz opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1309).
Uzyskane kwalifikacje są zgodne z wymogami zawartymi w:
Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2102),
Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych,
Ustawie o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw z dnia 12 maja 2022 r. (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1116)
Sposób zaliczenia
Uzyskanie zaliczenia z przedmiotów objętych programem studiów.
Realizacja projektu z zakresu terapii osób z zaburzeniami SI i przedstawienie jego rezultatów podczas egzaminu końcowego
Wymagane dokumenty
podanie o przyjęcie na studia podyplomowe
kwestionariusz osobowy
odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych lub poświadczona kserokopia dyplomu
Koszt
6000 zł (2000 zł za semestr)
Kandydacie pamiętaj!
Tylko ukończenie studiów podyplomowych, których program jest zgodny z najnowszymi standardami kształcenia z uwzględnieniem wymaganych treści i liczby godzin, daje prawo do prowadzenia zajęć z terapii osób z zaburzeniami SI.