Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
Forma
Studia podyplomowe
Czas trwania
Trzy semestry
Ogólna liczba godzin: 380, w tym:
15 godzin wykładów,
270 godzin zajęć praktycznych (konwersatoria, ćwiczenia),
15 godzin seminarium dyplomowego,
80 godzin praktyki zawodowej.
Tryb i częstotliwość zjazdów
Studia niestacjonarne,
zjazdy sobota – niedziela
Cel i charakterystyka
Wyposażenie słuchaczy w wiedzę z zakresu: dysfunkcji rozwojowych, standardów diagnozy integracji sensorycznej, jej wpływu na rozwój emocjonalny, ruchowy i poznawczy dziecka, metodyki pracy z osobami z zaburzeniami SI oraz najnowszych badań nad mózgiem i neurologicznych podstaw uczenia się;
Praktyczne przygotowanie do prowadzenia zajęć z zakresu integracji sensorycznej oraz umiejętności zastosowania w praktyce szkolnej neurobiologicznych podstaw uczenia się umożliwiających pełne wykorzystanie potencjału dzieci/uczniów.
Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (z późn. zm. Dz.U. z 2020 r. poz. 726).
Dla kogo?
Studia są adresowane do absolwentów studiów wyższych posiadających przygotowanie pedagogiczne do prowadzenia zajęć w przedszkolach i szkołach podstawowych z podstawową znajomością języka angielskiego.
Korzyści, uprawnienia, kwalifikacje
Absolwent nabędzie kompetencje zawodowe i umiejętności językowe do prowadzenia zajęć w języku angielskim z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym w klasach I-III zgodnie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1289).
Sposób zaliczenia
uzyskanie zaliczeń z przedmiotów studiów
zaliczenie projektu metodycznego
przystąpienie do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje do nauczania języka angielskiego