Przejdź do treści Przejdz do menu Przejdz do Na skróty Przejdz do Przydatne informacje
Informacje: 48 24 366 54 01 mazowiecka@mazowiecka.edu.pl
Odwiedź nas: Facebook Youtube Instagram Tiktok X
English Version of WebsiteEN Polska Wersja StronyPL

Akademia Mazowiecka w Płocku

  • Kandydat
    • Studia I stopnia
    • Studia II stopnia
    • Jednolite studia mgr
    • Rekrutacja krok po kroku
    • Kształcenie podyplomowe
    • Potwierdzanie efektów uczenia się (Plik PDF)
    • Close
  • Student
    • Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
    • Wydział Nauk Humanistyczno-Społecznych i Informatyki
    • Collegium Medicum
      • O Collegium
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Lekarski
      • Close
    • Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
    • Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
    • Close
  • Doktorant
  • Nauka
    • Aktualności
    • Postępowania awansowe
    • Postępowania doktorskie
    • Postępowania habilitacyjne
    • Dział Nauki
    • Rady naukowe dyscyplin
    • Kolegia
    • Badania naukowe
    • Konferencje
    • Close
  • Uczelnia
    • O Uczelni
    • Deklaracja dostępności
    • Informacja o zakresie działalności Akademii Mazowieckiej w Płocku
    • Władze Uczelni
    • Jakość kształcenia
    • Współpraca
    • Close
  • Kontakt
Przejdź na stronę Tłumacz Przejdź na stronę Erasmus+ Przejdź na stronę Biuletyn Informacji Publicznej Portal Funduszy Europejskich
Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Kandydat
    • Studia I stopnia
    • Studia II stopnia
    • Jednolite studia mgr
    • Rekrutacja krok po kroku
    • Kształcenie podyplomowe
    • Potwierdzenie efektów uczenia się (Plik PDF)
  • Student
    • Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
    • Wydział Nauk Humanistyczno-Społecznych i Informatyki
    • Collegium Medicum
      • O Collegium
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Lekarski
    • Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
    • Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
  • Doktorat
  • Nauka
    • Aktualności
    • Postępowania awansowe
    • Postępowania doktorskie
    • Postępowania habilitacyjne
    • Dział Nauki
    • Rady naukowe dyscyplin
    • Kolegia
    • Badania naukowe
    • Konferencje
  • Uczelnia
    • O Uczelni
    • Deklaracja dostępności
    • Informacja o zakresie działalności Akademii Mazowieckiej w Płocku
    • Senat
    • Jakość kształcenia
    • Władze Uczelni
    • Współpraca
    • Rada Uczelni
    • Oferty pracy w administracji
  • Kontakt
Facebook Youtube Instagram Tiktok X
Studia I st. Studia II st. Jednolite mgr Podyplomowe
  • Studia podyplomowe
    • Finanse i rachunkowość przedsiębiorstw
    • Integracja sensoryczna z podstawami neurodydaktyki
    • Język angielski w wychowaniu przedszkolnym i edukacji wczesnoszkolnej
    • Negocjacje i mediacje
    • Prawo zamówień publicznych z uwzględnieniem zamówień współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej
    • Rachunkowość budżetowa
    • Rozwój osobisty – studia coachingu
    • Pedagogika specjalna. Terapia pedagogiczna dzieci i młodzieży
    • Współczesne koncepcje i metody zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji
  • Kursy i szkolenia dla położnych i pielęgniarek
    • Kursy kwalifikacyjne dla pielęgniarek i położnych
      • Dla Pielęgniarek/arzy
      • Dla Położnych
      • Mieszane
    • Kursy specjalistyczne dla pielęgniarek i położnych
      • Dla Pielęgniarek/arzy
      • Dla położnych
      • Mieszane
    • Specjalizacje dla pielęgniarek i położnych.
      • Dla Pielęgniarek/arzy
      • Dla Położnych
      • Mieszane
  • Szkolenia dla firm i instytucji
    • Analiza i wizualizacja danych w programie Microsoft Excel
    • Analiza i wizualizacja danych w programie Statistica
    • Animacja komputerowa z zastosowaniem PhotoShop
    • Audyty Bezpieczeństwa ABI, ASI
    • Autoprezentacja w wystąpieniach on-line
    • Bezpieczeństwo danych w firmie
    • Big Data
    • Chmura obliczeniowa
    • Data mining
    • Eksploracja danych w programie RapidMiner
    • Grafika rastrowa i wektorowa
    • Mała Przedsiębiorczość
    • Mediacje pracownicze
    • Modelowanie i animacja 2d/3d
    • Negocjacje i mediacje
    • Projektowanie grafiki 2d/3d na potrzeby UX
    • Projektowanie i audyt sieci komputerowych – Sieci komputerowe dla początkujących
    • Projektowanie i audyt sieci komputerowych – Podstawy administrowania sieciami LAN i WLAN
    • Projektowanie i audyt sieci komputerowych – Bezpieczeństwo sieci LAN INTRANET WAN
    • Projektowanie Systemów Bezpieczeństwa ABI,ASI
    • Rachunkowość organizacji pozarządowych
    • Stres i wypalenie zawodowe
    • Szkolenia z zakresu bezpieczeństwa
    • Szkolenia z zakresu ECDL
    • Szkolenia z zakresu Informatyki
    • Tworzenie marki
    • Warsztat kompetencji komunikacyjnych
    • Współpraca – jak ją rozwijać?
    • Zarządzanie konfliktem
    • Zastosowanie Excela w biznesie
  • Szkolenia dla rad pedagogicznych
    • Asertywność w pracy nauczyciela
    • Arteterapia w pedagogice zabawy w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
    • Edukacja globalna w szkole
    • Grywalizacja – tworzenie i wykorzystywanie gier w edukacji
    • Jak pracować z dzieckiem/uczniem „trudnym”
    • Kompetencje ucznia na progu drugiego etapu edukacyjnego
    • Kształcenie i wspieranie uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi
    • Kształtowanie pojęć matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
    • Kształtowanie pojęć przyrodniczych u uczniów w szkole podstawowej
    • Kształtowanie wizerunku przedszkola/szkoły i współpraca ze środowiskiem lokalnym
    • Media w promocji szkoły
    • Mediacje rówieśnicze
    • Mnemotechniki uczenia się i zapamiętywania
    • Monitorowanie podstawy programowej w przedszkolu
    • Myślenie dywergencyjne na co dzień i od święta – WARSZTATY
    • Negocjacje i mediacje
    • Ocenianie kształtujące w poszukiwaniu efektywnego modelu nauczania i uczenia się uczniów
    • Odpowiedzialność etyczna i prawna nauczyciela
    • Organizacja i realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole/placówce
    • Organizacja procesu dydaktyczno – wychowawczego w klasach integracyjnych
    • Praca metodą projektu w przedszkolu/ szkole podstawowej/ szkole ponadpodstawowej
    • Prawa i obowiązki nauczyciela
    • Problem adaptacji uczniów do nauki w klasie IV szkoły podstawowej
    • Prowadzenie dokumentacji szkolnej przez nauczyciela
    • Rada pedagogiczna – jej kompetencje i możliwości wpływania na rozwój szkoły
    • Rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci/uczniów
    • Stres i wypalenie zawodowe
    • Wstępna pomoc przedpsychologiczna w przypadkach trudności emocjonalnych i zachowań suicydalnych uczniów – SZKOLENIE ONLINE
    • Warsztat kompetencji komunikacyjnych
    • Warsztat kreatywności dla nauczycieli
    • Współpraca z rodzicami dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz specjalnymi trudnościami w uczeniu się
    • Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktyczno – wychowawczym na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej
    • Zabawy i ćwiczenia uczące empatii i pracy zespołowej oraz wzmacniające samoocenę dzieci/uczniów
    • Zarządzanie konfliktem
    • Zachowania opozycyjno–buntownicze u uczniów
    • Zaburzenia koncentracji uwagi – przyczyny i metody wspierania w procesie edukacyjnym
    • Zasady konstruowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU)
  • Studia z plusem
  • Kontakt

Pedagogika specjalna. Terapia pedagogiczna dzieci i młodzieży

Grafika promująca kurs podyplomowy

Forma

Studia podyplomowe

Czas trwania

Trzy semestry

Ogólna liczba godzin: 630, w tym:

  • 430 godzin zajęć (wykłady, ćwiczenia),
  • 20 godzin seminarium dyplomowego,
  • 180 godzin praktyki zawodowej

Tryb i częstotliwość zjazdów

Studia trwają trzy semestry

  • zjazdy odbywają się co 2-3 tygodnie, w soboty i niedziele, z reguły w godz. 8-17
  • forma prowadzenia studiów – stacjonarnie (Płock, ul. Gałczyńskiego 28)

Cel i charakterystyka

Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności:

  • umożliwiające udzielanie profesjonalnej pomocy dzieciom z trudnościami rozwojowymi oraz ze szczególnymi uzdolnieniami, także w zakresie współpracy z rodzicami, innymi specjalistami i nauczycielami,
  • z zakresu przepisów prawa dotyczącego wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.

Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela  (Dz.U. z 2020 r. poz. 726 z późn. zm.).

Dla kogo

Studia są adresowane do absolwentów studiów magisterskich kierunków: pedagogika i pedagogika specjalna w tym:

  • nauczycieli i wychowawców,
  • pedagogów przedszkolnych/szkolnych,
  • logopedów,
  • pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych,

pracowników ośrodków wychowawczych.

Korzyści, uprawnienia, kwalifikacje

Studia dają pełne kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej i terapii pedagogicznej. Absolwent jest przygotowany do pracy na stanowisku:

  1. pedagoga specjalnego i nauczyciela prowadzącego zajęcia specjalistyczne w szkole i placówce (nauczyciel – specjalista terapii pedagogicznej), w szczególności do prowadzenia: zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub specyficznymi trudnościami w uczeniu się; zajęć wspomagających wychowawczą funkcję rodziny, zapobiegających zachowaniom dysfunkcyjnym uczniów oraz wspierających ich rozwój; zajęć rozwijających kompetencje społeczne i umiejętności uczenia się oraz
  2. nauczyciela zajęć specjalistycznych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych,

zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego, tj.:

  • Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 roku w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
    (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1280),
  • Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1309),
  • Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1593).

Uzyskane kwalifikacje są zgodne z wymogami zawartymi w:

  • Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1289),
  • Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1610),
  • Ustawie o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw z dnia 12 maja 2022 r. ((Dz.U. z 2022 r. poz. 1116).

Sposób zaliczenia

  • Uzyskanie zaliczenia z przedmiotów objętych programem studiów.
  • Realizacja projektu badawczego i przedstawienie jego rezultatów podczas egzaminu końcowego.

Wymagane dokumenty

  • podanie o przyjęcie na studia podyplomowe
  • kwestionariusz osobowy
  • odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych lub poświadczona kserokopia dyplomu

Koszt

6000 zł (2000 zł za semestr)

  • Formularz zgłoszeniowy na studia podyplomowe (Plik docx)
  • Kwestionariusz osobowy

Na skróty

  • BIBLIOTEKA
  • KALENDARZ ROKU AKADEMICKIEGO
  • BEZPŁATNE KURSY
  • WYDAWNICTWO NAUKOWE
  • BIURO STUDENCKICH PRAKTYK ZAWODOWYCH I KARIER
  • PROJEKTY UE
  • DZIAŁ NAUKI
  • DZIAŁ SPRAW STUDENCKICH I DYDAKTYKI
  • ERASMUS+
  • Wsparcie studentów
    z niepełnosprawnościami
  • Dostępność
  • Dom studenta

Przydatne informacje

Kandydat

Informator 2025/2026 Dlaczego warto u nas studiować? Rekrutacja krok po kroku Kryteria naboru

Student

Pomoc materialna Samorząd studentów Studenckie Koła Naukowe Procedura antyplagiatowa Wsparcie studentów z niepełnosprawnościami Psychologiczny punkt rozwoju osobistego Regulamin studiów

Uczelnia

Jakość kształcenia Biblioteka Dział Nauki Wydawnictwo Naukowe Akademickie Liceum Ogólnokształcące Konferencje i sympozja Biuletyn Informacji Publicznej BHP

Inne

Zamówienia publiczne (archiwum) Dla pracowników Standardy Dokumenty i regulaminy Oferty pracy w administracji Deklaracja dostępności Szkolenie MS Teams Mapa strony
© Copyright 2025 Akademia Mazowiecka w Płocku, Plac Dąbrowskiego 2, 09-402 Płock, (24) 366 54 21.
Projekt i wykonanie: PLOART.PL
Deklaracja dostępności
Open toolbar Narzędzia ułatwień dostępu

Narzędzia ułatwień dostępu

  • Zwiększ tekstZwiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślone linkiPodkreślone linki
  • Czytelna czcionkaCzytelna czcionka
  • Reset Reset
  • Mapa StronyMapa Strony
  • Deklaracja dostępnościDeklaracja dostępności
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zgoda