Jak pracować z dzieckiem/uczniem „trudnym”
Cel szkolenia:
- Doskonalenie kompetencji w zakresie diagnozowania przyczyn zachowań trudnych.
- Poznanie zasad postępowania z dzieckiem trudnym.
- Zdobycie umiejętności właściwego reagowania na niepożądane zachowania.
- Usystematyzowanie wiedzy na temat sposobów pracy z dzieckiem sprawiającym trudności.
Zagadnienia:
- Problematyka niedostosowania społecznego, rodzaje zaburzeń zachowania oraz problemów wychowawczych.
- Przyczyny występowania problemów wychowawczych oraz czynniki pomagające w ich zapobieganiu.
- Strategie pracy z dzieckiem/uczniem trudnym i agresywnym. Metodyka i formy pracy terapeutycznej.
- Socjoterapeutyczne metody pracy z dzieckiem/uczniem trudnym.
- Mediacje rówieśnicze w szkole.
- Projektowanie programów psychoedukacyjnych z elementami socjoterapii.
Liczba godzin:
4 godziny