Kształtowanie wizerunku przedszkola/szkoły i współpraca ze środowiskiem lokalnym
Cel szkolenia:
Nabycie umiejętności w identyfikowaniu potrzeb i szans rozwojowych szkoły możliwych do zaspokojenia we współpracy ze środowiskiem lokalnym.
Określenie indywidualnego potencjału i mocnych stron przedszkola/placówki.
Zdefiniowanie adresatów działań marketingowych.
Wybór i klasyfikacja treści promujących przedszkole/szkołę.
Ustalenie narzędzi, form i kanałów komunikacji.
Utworzenie harmonogramu działań promocyjnych.
Zagadnienia:
Rola dyrektora jako lidera społecznego, edukatora oraz informatora w kształtowaniu wizerunku przedszkola/szkoły.
Rola grup społeczności przedszkolnej/szkolnej (dzieci/uczniów nauczycieli, rodziców) w kształtowaniu wizerunku placówki oraz organizowaniu współpracy ze środowiskiem lokalnym oraz w działaniach na rzecz środowiska.
Planowanie współpracy ze środowiskiem lokalnym w oparciu o mapę zasobów placówki oraz lokalnego środowiska.
Przykłady konkretnych działań przedszkola/szkoły na rzecz środowiska lokalnego.
Elementy wizerunku szkoły oraz wybrane elementy promocyjne pomagające w jego budowaniu.
Metody i formy promocji przedszkola/szkoły oraz budowania wizerunku placówki w środowisku lokalnym – praktyczne przykłady.