Warsztaty: Myślenie dywergencyjne na co dzień i od święta
Cel szkolenia:
Zapoznanie z wybranymi formami treningu twórczego myślenia oraz zachęcenie do dalszych „myślowych eksperymentów”.
Zdobycie umiejętności generowania wyjątkowych, oryginalnych pomysłów i rozwiązań oraz wykorzystania różnych technik twórczego myślenia w zależności od problemu.
Budowania zaufania do wyobraźni i własnej kreatywności.
Poprawa jakości pracy nauczyciela z uczniem, poprzez uczenie twórczych sposobów rozwiazywania problemów.
Zagadnienia:
Kompetencje kluczowe wspierające kształtowanie postaw pracy zespołowej, kreatywności i innowacyjności.
Myślenie konwergencyjne i dywergencyjne wyznacznikiem kształtowania postaw twórczych.
Czynniki stymulujące i hamujące myślenie twórcze.
Kierowanie twórczym rozwojem dzieci/uczniów.
Praktyczne działania: gry, zabawy i ćwiczenia:
pobudzające myślenie twórcze -gimnastyka twórcza,
doskonalące myślenie dywergencyjne (rozbieżne) zakładające wiele różnych punktów widzenia,
rozwijające zdolność myślenia rozbieżnego: płynność, giętkość i oryginalność myślenia, wrażliwość na problemy, elaboracja idei.