Zaburzenia koncentracji uwagi – przyczyny i metody wspierania w procesie edukacyjnym
Cele szkolenia:
- Usystematyzowanie wiedzy na temat koncentracji uwagi – definicja, przyczyny, objawy, typologii zaburzeń koncentracji uwagi.
- Zapoznanie z opisem trudności w funkcjonowaniu dziecka/ucznia z zaburzeniem koncentracji uwagi.
- Praktyczne zastosowanie wiadomości w zakresie wykorzystania wybranych metod pracy z dzieckiem/uczniem z deficytem uwagi.
- Wskazanie znaczenia i wpływu zaburzeń koncentracji w relacjach szkolnych i rodzinnych.
Zagadnienia:
- Zaburzenia koncentracji uwagi – definicja, przyczyny, objawy, typologia.
- Trudności w funkcjonowaniu dziecka/ucznia z deficytem uwagi.
- Wpływ problemów z koncentracją na edukację i rozwój dzieci/uczniów.
- Metody wspierania dzieci/uczniów z zaburzoną koncentracją uwagi.
- Wybrane ćwiczenia i zabawy stosowane w pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi/uczniami z deficytem uwagi.
- Praktyczne wskazówki dla rodziców do stosowania w procesie wychowania i stymulowania rozwoju dzieci z zaburzeniami uwagi.
Liczba godzin:
4 godziny