Zasady konstruowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU)
Cel szkolenia:
Zapoznanie z podstawą prawną niezbędną przy konstruowaniu IPET i WOPFU.
Przedstawienie obszarów, które powinny być określone w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym i Wielospecjalistycznej Ocenie Poziomu Funkcjonowania Ucznia.
Zdobycie umiejętność interpretacji informacji zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego z przełożeniem na wymagania zawarte w IPET i WOPFU.
Doskonalenie kompetencji w zakresie określenia i opisania najważniejszych obszarów IPETi WOPFU z podziałem na cele edukacyjne i terapeutyczne.
Zagadnienia:
Zagadnienia z zakresu prawa oświatowego dotyczące kształcenia uczniów z niepełnosprawnością i niedostosowanych społecznie.
Metody określenia specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz model pracy z uczniem z opinią lub orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Sposób poprawnego konstruowania i realizacja Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego oraz Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia.
Obserwacja pedagogiczna jako element diagnozy funkcjonowania ucznia.
Praktyczne przykłady Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego oraz Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia.