- Wydział Nauk Społecznych
- Aktualności
- Władze
- Struktura Wydziału
- Kadra dydaktyczna
- Dyżury nauczycieli akademickich
- Studenckie koła naukowe
- Strategia rozwoju
- Dokumenty do pobrania
- Kontakty
- Administracja I stopnia stacjonarne
- Bezpieczeństwo wewnętrzne I stopnia stacjonarne
- Bezpieczeństwo wewnętrzne z administracją publiczną II stopnia stacjonarne
- Ekonomia I stopnia stacjonarne
- Ekonomia II stopnia stacjonarne
- Ekonomia II stopnia niestacjonarne
- Zarządzanie I stopnia stacjonarne
- Studia podyplomowe i kursy
- Wydział Nauk Humanistycznych i Informatyki
- Aktualności
- Władze
- Struktura Wydziału
- Kadra dydaktyczna
- Dyżury nauczycieli akademickich
- Studenckie koła naukowe
- Kontakty
- Strategia rozwoju
- Dokumenty do pobrania
- Kierunek: Psychologia jednolite studia magisterskie
- Kierunek: Informatyka I stopnia stacjonarne
- Kierunek: Pedagogika studia I stopnia stacjonarne
- Kierunek: Pedagogika studia II stopnia stacjonarne
- Kierunek: Pedagogika specjalna jednolite studia magisterskie
- Kierunek: Praca socjalna I stopnia stacjonarnie
- Kierunek: Filologia studia I stopnia stacjonarne
- Kierunek: Filologia studia II stopnia
- Kierunek: Nowe media studia I stopnia stacjonarne
- Kierunek: Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna jednolite studia magisterskie stacjonarne
- Studia Podyplomowe – harmonogramy, plany, aktualności
- Wydział Nauk o Zdrowiu
- Misja Wydziału Nauk o Zdrowiu
- Strategie Rozwoju Wydziału Nauk o Zdrowiu 2021-2025
- Aktualności
- Władze
- Struktura Wydziału
- Kadra dydaktyczna
- Dyżury nauczycieli akademickich
- Studenckie koła naukowe
- Kontakty
- Dokumenty do pobrania
- Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia
- Antymobbing i antydyskryminacje
- Oferty pracy
- Pielęgniarstwo I stopnia stacjonarne
- Pielęgniarstwo II stopnia
- Położnictwo I stopnia stacjonarne
- Kosmetologia I stopnia stacjonarne
- Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznych MCSM – Pielęgniarstwo
- Monoprofilowe Centrum Symulacji Medycznych MCSM – Położnictwo
- Komisja Bioetyki
- Kształcenie na odległość
- Przewodnik dla studenta
- Klinimetria
- Uniwersytet 3M
- Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
- Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Informacje ogólne
CELE, ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA I KWALIFIKACJE
Celem studiów na kierunku filologia, specjalność filologia angielska jest wykształcenie specjalistów w zakresie zaawansowanej, deklaratywnej i proceduralnej znajomości języka angielskiego dysponujących szeroką teoretyczną i praktyczną wiedzą z zakresu językoznawstwa, literaturoznawstwa i kulturoznawstwa ze szczególnym uwzględnieniem kultury, realiów i stosunków polityczno-społecznych krajów obszaru angielskojęzycznego. Studia umożliwiają:
- Zdobycie w stopniu pogłębionym wiedzy o języku, literaturze, historii i kulturze brytyjskiej i amerykańskiej a także w zależności od wybranej ścieżki kształcenia specjalistycznej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu nauczyciela lub tłumacza.
- Wykształcenie umiejętności językowych w zakresie języka angielskiego do poziomu min. C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, wykształcenie umiejętności językowych w zakresie drugiego języka obcego do poziomu B2+ oraz rozwinięcie w stopniu zaawansowanym umiejętności właściwych dla dyscyplin z zakresu nauk filologicznych.
- Rozwinięcie kompetencji społecznych, pozwalających na właściwe pełnienie ról społecznych, wykazywanie się odpowiedzialnością, świadomością kulturową, kreatywnym myśleniem oraz dążeniem do samokształcenia.
W ramach oferty kształcenia na kierunku filologii na studiach drugiego stopnia proponowane są dwie ścieżki kształcenia: translacja oraz nauczanie języka angielskiego.
- W zakresie ścieżki kształcenia nauczanie języka angielskiego absolwent otrzymuje kwalifikacje do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. W ramach tej ścieżki kształcenia studenci kontynuują moduł kształcenia nauczycielskiego i są przygotowywani do kompleksowej realizacji zadań edukacyjnych i wychowawczych we wszystkich typach szkół i innych placówkach oświatowych.
- W zakresie ścieżki translacji absolwent poza wykształceniem kierunkowym, zdobywa specjalistyczną wiedzę z zakresu przekładoznawstwa i rozwija w stopniu zaawansowanym praktyczne, specjalistyczne umiejętności przekładu tekstów pisanych i ustnych na język angielski i z języka angielskiego. Poznaje warsztat pracy tłumacza i przygotuje się do prowadzenia działalności związanej z tłumaczeniami. Kształcenie w zakresie ścieżki translatorycznej przygotowuje absolwenta do podjęcia pracy tłumacza w firmach i instytucjach, w których wymagana jest bardzo dobra znajomość języka angielskiego.