Kandydat na studia w Akademii Mazowieckiej w Płocku powinien posiadać kompetencje cyfrowe umożliwiające przejście procesu rekrutacyjnego, a następnie kształcenie na wybranym kierunku studiów.
W procesie rekrutacji niezbędna jest umiejętność podstawowego korzystania z komputera, która przede wszystkim polega na obsłudze:
- przeglądarek internetowych (np. Chrome, Firefox),
- urządzeń peryferyjnych (drukarek) pozwalających na wydrukowanie podania,
- dowolnego oprogramowania graficznego (w celu przygotowania zdjęcia cyfrowego).
W czasie rekrutacji, dla osób nieposiadających odpowiednich narzędzi do dokonania skutecznej rejestracji i zapisu na studia, w Bibliotece Uczelni udostępniane są stanowiska komputerowe z dostępem do Internetu oraz drukarki.
Dział Spraw Studenckich i Dydaktyki, zajmujący się rekrutacją kandydatów na studia, w razie potrzeby udzieli wsparcia w zakresie dokonania rejestracji w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów. Zainteresowany otrzyma tu pomoc przy założeniu konta kandydata, zapisaniu się na kierunek, czy zamieszczeniu fotografii w IRK.
Aby ułatwić kandydatowi proces rejestracji, na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Rekrutacja znajduje się instrukcja „ Rekrutacja krok po kroku”.