- Dla kandydatów
- Rekrutacja
- Kompetencje cyfrowe kandydatów
- Wykaz dokumentów
- Studia dla cudzoziemców
- Kontakt
- Zalety studiowania w Płocku
- Studia I stopnia
- Administracja
- Bezpieczeństwo wewnętrzne
- Ekonomia
- Filologia
- Informatyka (inżynierskie)
- Kosmetologia
- Nowe media
- Pedagogika
- Pielęgniarstwo
- Praca socjalna
- Położnictwo
- Zarządzanie
- Studia II stopnia
- Bezpieczeństwo wewnętrzne z administracją publiczną
- Ekonomia
- Filologia
- Pedagogika
- Pielęgniarstwo
- Studia jednolite magisterskie
- Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
- Pedagogika specjalna
- Psychologia
- Lekarski
Studia dla cudzoziemców
Rekrutacja cudzoziemców
Studia pierwszego stopnia i jednolite magisterskie
Studia pierwszego stopnia to pierwsze studia jakie można rozpocząć po zdaniu matury.
W Akademii Mazowieckiej w Płocku takie studia trwają trzy lata – 6 semestrów lub 3.5 roku – 7 semestrów
i kończą się uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata/inżyniera oraz dają możliwość dalszego studiowania na studiach drugiego stopnia, prowadzących do uzyskania tytułu magistra.
Niektóre kierunki studiów nie są podzielone na dwa stopnie i prowadzą od razu do uzyskania tytułu magistra. Takie studia nazywają się studiami jednolitymi magisterskimi i trwają pięć lat.
Przed przyjazdem do Polski i wpisem na studia
Do wpisu na studia wymagany jest do wglądu komplet dokumentów w oryginale. Aby uniknąć problemów z gromadzeniem kompletu dokumentów, przez które wpis może być niemożliwy, należy przygotować wcześniej zwłaszcza te, których nie można zdobyć
w Polsce. Jest to przede wszystkim apostille lub legalizacja do świadectwa.
Podczas wpisu trzeba również posiadać ważny paszport lub, w przypadku obywateli Unii Europejskiej, dokument tożsamości.
Apostille/legalizacja dla świadectwa zagranicznego wydanego poza granicami Polski (nie dotyczy matur IB i EB)
Świadectwa zagraniczne uzyskane poza granicami Polski (oprócz dyplomu matury międzynarodowej – International Baccalaureate i świadectwa matury europejskiej – European Baccalaureate) muszą być opatrzone apostille lub poddane legalizacji. Na tej podstawie zagraniczne dokumenty uznawane są za ważne na terytorium Polski. W przypadku dokumentów, które wydano w państwach będących stroną konwencji haskiej z 5 października 1961, należy uzyskać dokument o nazwie apostille. Na przykład, jeśli dyplom został wydany na Ukrainie, apostille wyda Ministerstwo Oświaty w Kijowie. Należy pamiętać, że apostille jest dokumentem sporządzonym w języku innym niż polski i dlatego powinno zostać przetłumaczone, jeśli kandydat składa dokumenty na studia w języku polskim.
Legalizacja, podobnie jak apostille, potwierdza autentyczność dokumentu wydanego w innym niż Polska państwie. Trzeba ją wykonać jeśli nie jest możliwe uzyskanie apostille, bo kraj, który wydał dokument nie przyjął konwencji haskiej, o której mowa powyżej. Jeśli świadectwo zostało wydane w takim państwie, oznacza to, że należy zgłosić się do instytucji, która w tym państwie odpowiada za legalizację dokumentów przeznaczonych do obrotu za granicą. Zazwyczaj jest to ministerstwo spraw zagranicznych lub ministerstwo edukacji. Po uzyskaniu w takiej instytucji wymaganego potwierdzenia należy zgłosić się do polskiego konsulatu, który ostatecznie zalegalizuje dokument.
Dokumenty wymagane przy rejestracji
Do potwierdzenia rejestracji na studia wymagane jest przesłanie dokumentów (wraz z ich tłumaczeniem) do Działu Spraw Studenckich i Dydaktyki, ponieważ jest to konieczne do obliczenia wyniku kwalifikacji.
Aby dokonać wpisu na studia należy udać się do Działu Spraw Studenckich i Dydaktyki pokój 113 B Plac Dąbrowskiego 2 Płock z kompletem wymienionych poniżej dokumentów, czyli oryginałami i ich kopiami:
- podanie (generowane z systemu IRK)
- kserokopia świadectwa dojrzałości polskiej matury lub jej zagranicznego odpowiednika (wraz z oryginałem do wglądu)
- fotografia (zgodna z wymogami określonymi dla wydania polskiego dowodu osobistego)
Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać*:
- paszport lub dowód tożsamości (dotyczy obywateli Unii Europejskiej*)
- wizę lub kartę stałego pobytu albo inny dokument uprawniający do pobytu na terytorium RP – w przypadku cudzoziemców spoza obszaru państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA),
Dodatkowo należy złożyć:
- apostille lub legalizację dla świadectwa zagranicznego wydanego poza granicami Polski
- poświadczone tłumaczenie wszystkich dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski
- kopię Karty Polaka (oryginał do wglądu)
- dokument potwierdzający znajomość języka polskiego – certyfikat znajomości języka polskiego lub potwierdzenie uczelni przyjmującej, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim,
- ubezpieczenie – polisa ubezpieczeniowa na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce, albo Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego lub dokument potwierdzający przystąpienie do ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia niezwłocznie po rozpoczęciu kształcenia
- zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia kształcenia na wybranym kierunku
- oryginał dowodu wpłaty opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł.
- skierowanie – w przypadku kandydatów kierowanych na studia
- decyzję kuratora oświaty o uznaniu świadectwa zagranicznego
- dokumenty dla kandydatów niepełnoletnich – jeżeli kandydat ma mniej niż 18 lat – pobierz
- Oświadczenie przedstawiciela ustawowego – pobierz
- Pełnomocnictwo – pobierz
- pełnomocnictwo – gdy kandydata wpisuje pełnomocnik – pobierz
- oświadczenie cudzoziemca -język polski – pobierz
Studia drugiego stopnia
Studia drugiego stopnia zwane studiami magisterskimi to kolejny etap kształcenia na studiach wyższych, który umożliwia uzyskanie pogłębionej wiedzy w danej dziedzinie nauki.
O przyjęcie na studia tego typu mogą ubiegać się wszystkie osoby posiadające dyplom ukończenia studiów wyższych ( co najmniej licencjata/inżyniera) albo inny równoważny dokument. Studia te trwają w Akademii Mazowieckiej w Płocku dwa lata – 4 semestry i kończą się uzyskaniem tytułu zawodowego magistra. Do podjęcia studiów drugiego stopnia zwykle wymagane jest posiadanie dyplomu studiów pierwszego stopnia (lub dyplomu magisterskiego).
Dokumenty wymagane przy rejestracji
Do potwierdzenia rejestracji na studia wymagane jest przesłanie dokumentów (wraz z ich tłumaczeniem) do Działu Spraw Studenckich i Dydaktyki, ponieważ jest to konieczne do obliczenia wyniku kwalifikacji.
Aby dokonać wpisu na studia należy udać się do Działu Spraw Studenckich i Dydaktyki pokój 113 B Plac Dąbrowskiego 2 Płock z kompletem wymienionych poniżej dokumentów, czyli oryginałami i ich kopiami:
- podanie (generowane z systemu IRK)
- kopia odpisu dyplomu ukończenia studiów lub oryginału dyplomu uzyskanego poza granicami RP, uprawniającego do kontynuacji kształcenia na studiach wyższego poziomu w kraju jego wydania, zgodnie z zapisami art. 326 i 327 ustawy Prawo
o szkolnictwie wyższym i nauce lub uprawniający do kontynuacji kształcenia na podstawie umowy międzynarodowej lub uznany za równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi w drodze nostryfikacji (oryginały dokumentów do wglądu). - Kopia suplementu do dyplomu, oficjalnego transkryptu zawierającego wykaz ocen oraz przedmiotów realizowanych podczas całego toku studiów (oryginał do wglądu)
- fotografia (zgodna z wymogami określonymi dla wydania polskiego dowodu osobistego)
Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać*:
- paszport lub dowód tożsamości (dotyczy obywateli Unii Europejskiej*)
- wizę lub kartę stałego pobytu albo inny dokument uprawniający do pobytu na terytorium RP – w przypadku cudzoziemców spoza obszaru państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA),
Dodatkowo należy złożyć:
- kopię Karty Polaka (oryginał do wglądu)
- poświadczone tłumaczenie wszystkich dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski
- dokument potwierdzający znajomość języka polskiego – certyfikat znajomości języka polskiego lub potwierdzenie uczelni przyjmującej, że przygotowanie oraz stopień znajomości języka polskiego pozwalają na podjęcie studiów w języku polskim,
- ubezpieczenie – polisa ubezpieczeniowa na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce, albo Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego lub dokument potwierdzający przystąpienie do ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia niezwłocznie po rozpoczęciu kształcenia
- zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia kształcenia na wybranym kierunku
- oryginał dowodu wpłaty opłaty rekrutacyjnej w wysokości 85 zł.
- skierowanie – w przypadku kandydatów kierowanych na studia
- pełnomocnictwo – gdy kandydata wpisuje pełnomocnik – pobierz
- oświadczenie cudzoziemca -język polski – pobierz