Dziekan Mariola Głowacka na czele zespołu!
25.05.2022
Dr hab. n. o zdr. Mariola Głowacka, prof. Uczelni, została powołana przez Ministra Zdrowia na Przewodniczącą Zespołu ds. opracowania zmian w standardach kształcenia przygotowujących do wykonywania zawodu pielęgniarki i położnej.
Adam Niedzielski, Minister Zdrowia powołał Zarządzeniem z dnia 18 maja 2022 r. Zespół w składzie:
1) Przewodniczący – dr hab. n. o zdr. Mariola Głowacka, prof. Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku, prof. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Przewodnicząca Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych;
2) Zastępca Przewodniczącego – prof. dr hab. n. med. Maria Kózka, Prodziekan ds. dydaktycznych Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jagiellońskiego, Collegium Medicum;
3) Członkowie:
- Edyta Gadomska – Zastępca Dyrektora Departamentu Rozwoju Kadr Medycznych w Ministerstwie Zdrowia;
- Ewa Majsterek – Naczelnik Wydziału Kształcenia Pielęgniarek i Położnych w Departamencie Rozwoju Kadr Medycznych w Ministerstwie Zdrowia;
- Piotr Kowalski – Naczelnik Wydziału Spraw Medycznych w Departamencie Szkolnictwa Wyższego w Ministerstwie Edukacji i Nauki oraz przedstawiciel Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych; konsultant krajowy w dziedzinie pielęgniarstwa ginekologicznego i położniczego; przedstawiciel Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych; przedstawiciel Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego; przedstawiciel Polskiego Towarzystwa Położnych; przedstawiciel Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych; przedstawiciel Komisji Wyższego Szkolnictwa Medycznego Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej;
4). Sekretarz – dr n. o zdr. Dorota Ogonowska, przedstawiciel Krajowej Rady Akredytacyjnej Szkół Pielęgniarek i Położnych.
Do zadań Zespołu należy opracowanie propozycji nowelizacji rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego (Dz. U. z 2021 r. poz. 755 oraz z 2022 r. poz. 157) w zakresie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu pielęgniarki i położnej, w tym w szczególności: 1) przegląd oraz przedstawienie propozycji zmian zestawu efektów kształcenia w zakresie wiedzy i umiejętności pod kątem dostosowania ich do aktualnych potrzeb rynku pracy;
2) dookreślenie kompetencji zawodowych absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia,
3) wypracowanie propozycji zmian w poszczególnych grupach zajęć ukierunkowanych na zajęcia kształtujące umiejętności praktyczne, w tym zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe
– z uwzględnieniem wymagań zawartych w Dyrektywie 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 września 2005 w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych (Dz. Urz. UE L 255 z 30.09.2005, str. 22, z późn. zm.).
Gratulujemy i życzymy efektywnej pracy!