Tematyka Konferencji:
- Profesjonalizm nauczyciela w kontekście jego relacji z podmiotami edukacyjnymi szkoły.
- Postawy współczesnych nauczycieli wobec uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Interdyscyplinarna sieć współpracy w procesie zaspokajania indywidualnych potrzeb uczniów.
- Nauczyciel wobec konfliktów w klasie.
- Problemy uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Aspekty prawne pracy nauczyciela z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Profilaktyka, diagnoza i terapia specjalnych potrzeb edukacyjnych.
- Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w systemie edukacji – integracja i/czy inkluzja?
- (Nie)Przygotowanie nauczyciela do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Innowacyjność metod wspierania, wychowania i nauczania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Przygotowanie zawodowe studentów- kandydatów do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.