Przejdź do treści Przejdz do menu Przejdz do Na skróty Przejdz do Przydatne informacje
Informacje: 48 24 366 54 01 mazowiecka@mazowiecka.edu.pl
Odwiedź nas: Facebook Youtube Instagram Tiktok X
English Version of WebsiteEN Polska Wersja StronyPL

Akademia Mazowiecka w Płocku

  • Kandydat
    • Studia I stopnia
    • Studia II stopnia
    • Jednolite studia mgr
    • Rekrutacja krok po kroku
    • Kształcenie podyplomowe
    • Potwierdzanie efektów uczenia się (Plik PDF)
    • Close
  • Student
    • Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
    • Wydział Nauk Humanistyczno-Społecznych i Informatyki
    • Collegium Medicum
      • O Collegium
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Lekarski
      • Close
    • Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
    • Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
    • Close
  • Doktorant
  • Nauka
    • Aktualności
    • Postępowania awansowe
    • Postępowania doktorskie
    • Postępowania habilitacyjne
    • Dział Nauki
    • Rady naukowe dyscyplin
    • Kolegia
    • Badania naukowe
    • Konferencje
    • Close
  • Uczelnia
    • O Uczelni
    • Deklaracja dostępności
    • Informacja o zakresie działalności Akademii Mazowieckiej w Płocku
    • Władze Uczelni
    • Jakość kształcenia
    • Współpraca
    • Close
  • Kontakt
Przejdź na stronę Tłumacz Przejdź na stronę Erasmus+ Przejdź na stronę Biuletyn Informacji Publicznej Portal Funduszy Europejskich
Akademia Mazowiecka w Płocku
  • Kandydat
    • Studia I stopnia
    • Studia II stopnia
    • Jednolite studia mgr
    • Rekrutacja krok po kroku
    • Kształcenie podyplomowe
    • Potwierdzenie efektów uczenia się (Plik PDF)
  • Student
    • Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
    • Wydział Nauk Humanistyczno-Społecznych i Informatyki
    • Collegium Medicum
      • O Collegium
      • Wydział Nauk o Zdrowiu
      • Wydział Lekarski
    • Studium Wychowania Fizycznego i Sportu
    • Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
  • Doktorat
  • Nauka
    • Aktualności
    • Postępowania awansowe
    • Postępowania doktorskie
    • Postępowania habilitacyjne
    • Dział Nauki
    • Rady naukowe dyscyplin
    • Kolegia
    • Badania naukowe
    • Konferencje
  • Uczelnia
    • O Uczelni
    • Deklaracja dostępności
    • Informacja o zakresie działalności Akademii Mazowieckiej w Płocku
    • Senat
    • Jakość kształcenia
    • Władze Uczelni
    • Współpraca
    • Rada Uczelni
    • Oferty pracy w administracji
  • Kontakt
Facebook Youtube Instagram Tiktok X
  • Nauka
    • Aktualności
    • Postępowania awansowe
    • Postępowania doktorskie
      • Procedura krok po kroku
      • Wzory dokumentów
      • Akty prawne
    • Postępowania habilitacyjne
      • Procedura krok po kroku
      • Wzory dokumentów
      • Akty prawne
    • Szkoła Doktorska
      • Aktualności
      • Program kształcenia
      • Indywidualny Plan Badawczy
      • Wykaz promotorów
      • Zasady rekrutacji
        • Rekrutacja krok po kroku
      • Wykaz dokumentów
      • Akty prawne
    • Dział Nauki
    • Rady naukowe dyscyplin
      • Rada Naukowa Dyscypliny
        Nauki o Polityce i Administracji
      • Rada Naukowa Dyscypliny Pedagogika
      • Rada Naukowa Dyscypliny Nauki o Rodzinie
      • Regulamin rad naukowych dyscyplin
    • Kolegia
      • Regulamin kolegium
    • Badania naukowe
      • Projekty naukowe
    • Konferencje

Indywidualny Plan Badawczy

Sporządzenie Indywidulanego Planu badawczego przez doktoranta (w skrócie IPB) jest wymogiem formalnym nałożonym przez ustawę Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. Ustawa ta kładzie nacisk na postrzeganie doktoranta w kategoriach „młodego badacza”, który przede wszystkim powinien się skupić na realizacji założonych badań. IPB stanowi swoisty „kontrakt” między doktorantem a uczelnią, w którym zobowiązuje się do wypełnienia zadań w określonych ramach czasowych.

IPB  jest kluczowym elementem kształcenia w ramach Szkoły Doktorskiej. Jest to wiążący katalog zadań badawczych i rozwojowych, których celem jest przygotowanie rozprawy doktorskiej. Zadania te powinny przybrać formę konkretnych i usystematyzowanych działań, które już zostały wykonane, oraz tych, które dopiero zostaną podjęte. Działania te powinny odnosić się zarówno do etapów pracy nad rozprawą doktorską (bezpośrednie przygotowywanie rozprawy doktorskiej), ale i obejmować aktywności naukowe, takie jak publikacja artykułów naukowych lub monografii, czynny udział w konferencjach naukowych, odbywanie staży, pozyskiwanie środków ze źródeł zewnętrznych (aktywności pośrednio służące przygotowaniu rozprawy doktorskiej), które nie stanowią bezpośrednio pracy nad pracą doktorską, ale rozwijają młodego naukowca i poszerzają jego wiedzę w zakresie dyscypliny.

Strukturę IPB można podzielić na cztery zasadnicze bloki tematyczne:

  1. opis planowanych badań zawierający w szczególności: przedmiot badań, cele badań, hipotezy badawcze, zadania badawcze, uzasadnienie prowadzenia badań, metodologię badań, wykaz pozycji bibliograficznych. Ten element planu stanowi niejako kontynuację zarysu planu badań składanego na etapie rekrutacji.
  2. wykaz aktywności naukowych doktoranta (publikacji naukowych, uczestnictwa w konferencjach naukowych itp.).
  3. harmonogram, który obejmuje etapy przygotowania rozprawy doktorskiej w rozumieniu ścisłym (np. prowadzenie badań, analiza materiałów źródłowych, pisanie pracy doktorskiej), jak i pozostałe aktywności naukowe służące jej przygotowaniu. To, jakie jednostki czasowe zostaną przyporządkowane realizacji poszczególnych etapów i zadań, zostało pozostawione do decyzji samego doktoranta oraz sprawującego nad nim opiekę naukową promotora. Finalnym elementem harmonogramu powinien być termin złożenia rozprawy doktorskiej, który nie może przekroczyć 4-letniego okresu liczonego od rozpoczęcia kształcenia przez doktoranta.
  4. .kosztorys badań – odnosi się do kosztów badań prowadzonych na potrzeby rozprawy doktorskiej, a także kosztów innych aktywności naukowych (koszty tłumaczeń artykułów, wyjazdów na konferencje, kwerendy, dostępu do baz danych itp.).

 

Realizacja IPB podlega ocenie śródokresowej w połowie okresu kształcenia określonego w programie kształcenia, a w przypadku kształcenia trwającego 6 semestrów – w trakcie IV semestru. Ocena śródokresowa jest przeprowadzana przez komisję, w skład której wchodzą trzy osoby, w tym co najmniej jedna osoba posiadająca stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora w dyscyplinie, w której przygotowywana jest rozprawa doktorska, zatrudniona poza podmiotem prowadzącym szkołę doktorską. Promotor i promotor pomocniczy nie mogą być członkami komisji.

Ocena śródokresowa kończy się wynikiem pozytywnym albo negatywnym. Wynik oceny wraz z uzasadnieniem jest jawny. Negatywny wynik oceny śródokresowej stanowi przesłankę obligatoryjnego skreślenia doktoranta z listy doktorantów.

 

Ważne!

Zarys projektu badawczego przedkładany w postępowaniu rekrutacyjnym stanowi swego rodzaju „zaczyn”, który zostanie następnie przekształcony w IPB. Praca nad IPB przybiera postać konsultacji doktoranta z promotorem (promotorami) w zakresie poszczególnych elementów planu badawczego. Promotor, sprawując opiekę naukową nad doktorantem, może zalecić usunięcie, poszerzenie lub modyfikację określonych elementów projektu badawczego, wprowadzenie dodatkowych elementów, jak też sprecyzowanie pewnych kwestii, które zostały przedstawione w planie badawczym na etapie rekrutacji.

Pliki do pobrania:

  • Zarządzenie nr 80/2023 Rektora Akademii Mazowieckiej w Płocku z dnia 5 grudnia 2023 r. w sprawie ustalenia wzoru Indywidualnego Planu Badawczego (IPB) obowiązującego w Szkole Doktorskiej Akademii Mazowieckiej w Płocku (Plik PDF)
  • Zarządzenie nr 80/2023 Rektora Akademii Mazowieckiej w Płocku z dnia 5 grudnia 2023 r. w sprawie ustalenia wzoru Indywidualnego Planu Badawczego (IPB) obowiązującego w Szkole Doktorskiej Akademii Mazowieckiej w Płocku (dokument dostępny cyfrowo ) (Plik docx)
  • Załącznik do zarządzenia Rektora nr 80/2023 z dnia 5 grudnia 2023 r. (Plik PDF)
  • Załącznik do zarządzenia Rektora nr 80/2023 z dnia 5 grudnia 2023 r. (dokument dostępny cyfrowo) (Plik docx)

Na skróty

  • BIBLIOTEKA
  • KALENDARZ ROKU AKADEMICKIEGO
  • BEZPŁATNE KURSY
  • WYDAWNICTWO NAUKOWE
  • BIURO STUDENCKICH PRAKTYK ZAWODOWYCH I KARIER
  • PROJEKTY UE
  • DZIAŁ NAUKI
  • DZIAŁ SPRAW STUDENCKICH I DYDAKTYKI
  • ERASMUS+
  • Wsparcie studentów
    z niepełnosprawnościami
  • Dostępność
  • Dom studenta

Przydatne informacje

Kandydat

Informator 2025/2026 Dlaczego warto u nas studiować? Rekrutacja krok po kroku Kryteria naboru

Student

Pomoc materialna Samorząd studentów Studenckie Koła Naukowe Procedura antyplagiatowa Wsparcie studentów z niepełnosprawnościami Psychologiczny punkt rozwoju osobistego Regulamin studiów

Uczelnia

Jakość kształcenia Biblioteka Dział Nauki Wydawnictwo Naukowe Akademickie Liceum Ogólnokształcące Konferencje i sympozja Biuletyn Informacji Publicznej BHP

Inne

Zamówienia publiczne (archiwum) Dla pracowników Standardy Dokumenty i regulaminy Oferty pracy w administracji Deklaracja dostępności Szkolenie MS Teams Mapa strony
© Copyright 2025 Akademia Mazowiecka w Płocku, Plac Dąbrowskiego 2, 09-402 Płock, (24) 366 54 21.
Projekt i wykonanie: PLOART.PL
Deklaracja dostępności
Open toolbar Narzędzia ułatwień dostępu

Narzędzia ułatwień dostępu

  • Zwiększ tekstZwiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Skala szarościSkala szarości
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Jasne tłoJasne tło
  • Podkreślone linkiPodkreślone linki
  • Czytelna czcionkaCzytelna czcionka
  • Reset Reset
  • Mapa StronyMapa Strony
  • Deklaracja dostępnościDeklaracja dostępności
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.