Patronat Honorowy
Procedura nadawania Patronatu Honorowego Rektora Akademii Mazowieckiej w Płocku
Od 23 stycznia 2025 r. obowiązuje Zarządzenie nr 4/2025 Rektora Akademii Mazowieckiej w Płocku w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania Patronatu Honorowego Rektora Akademii Mazowieckiej w Płocku.
Patronat Honorowy Rektora Akademii Mazowieckiej w Płocku jest wyróżnieniem honorowym podkreślającym szczególny charakter przedsięwzięcia. Patronatem Honorowym obejmowane są w szczególności przedsięwzięcia o dużym znaczeniu dla nauki i kultury oraz dla społeczności Akademii Mazowieckiej w Płocku, zgodnie z jej statutem. Zostaje przyznany na podstawie wniosku, stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu przyznawania Patronatu Honorowego Rektora Akademii Mazowieckiej w Płocku. Wniosek należy złożyć nie później niż 30 dni przed planowanym przedsięwzięciem bezpośrednio w Sekretariacie Rektora lub przesłać na adres: Akademia Mazowiecka w Płocku, pl. Dąbrowskiego 2, 09-402 Płock. Wnioski nadesłane lub złożone po terminie pozostawia się bez rozpatrzenia. Wniosek podlega weryfikacji według kryteriów formalnych i merytorycznych.
Decyzja w sprawie objęcia przedsięwzięcia Patronatem Honorowym przekazywana jest wnioskodawcy, w formie pisemnej, w terminie 14 dni od daty wpłynięcia wniosku, chyba że, z przyczyn organizacyjnych decyzja nie mogła zostać podjęta we wskazanym terminie.
Wypełniając postanowienia regulaminu, organizator wydarzenia po otrzymaniu zgody na patronat, zobowiązany jest do:
- poinformowania współorganizatorów i uczestników o objęciu przedsięwzięcia Patronatem Honorowym,
- umieszczenia informacji o objęciu przedsięwzięcia Patronatem Honorowym we wszystkich materiałach promocyjnych i informacyjnych związanych z realizacją przedsięwzięcia, w szczególności poprzez zamieszczenie w nich logo Akademii Mazowieckiej w Płocku. Logo oraz zasady jego użycia określone zostały w Zarządzeniu Rektora nr 32/2024 z dnia 20.06.2024 w sprawie wprowadzenia Księgi Znaku Akademii Mazowieckiej w Płocku i są dostępne na stronie www.mazowiecka.edu.pl
- przedstawienia do weryfikacji projektów materiałów promocyjnych i informacyjnych pod względem prawidłowości użycia logotypu uczelni na adres e mail: promocja@mazowiecka.edu.pl przed ich publikacją,
- współpracy z Działem Promocji Akademii Mazowieckiej w Płocku w zakresie zamieszczenia informacji o przedsięwzięciu w mediach uczelnianych (np. strona internetowa),
- złożenia w terminie 30 dni od dnia zakończenia przedsięwzięcia pisemnego sprawozdania z realizacji przedsięwzięcia objętego Patronatem Honorowym wraz z dokumentacją fotograficzną.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Działem Promocji Akademii Mazowieckiej w Płocku
Regulamin przyznawania Patronatu Honorowego Rektora Akademii Mazowieckiej w Płocku
Rozdział I Przepisy ogólne
§ 1
Patronat Honorowy Rektora Akademii Mazowieckiej w Płocku (AMP) jest wyróżnieniem honorowym podkreślającym szczególny charakter przedsięwzięcia.
§ 2
Patronatem Honorowym obejmowane są w szczególności przedsięwzięcia o dużym znaczeniu dla nauki i kultury oraz dla społeczności Akademii Mazowieckiej w Płocku, zgodnie z jej statutem.
§ 3
Prawo przyznawania Patronatu Honorowego przysługuje wyłącznie Rektorowi AMP, a jego decyzja jest ostateczna.
§ 4
Przyznanie Patronatu Honorowego nie oznacza deklaracji osobistego udziału Rektora w przedsięwzięciu i nie wiąże się ze wsparciem finansowym i organizacyjnym dla przedsięwzięcia.
§ 5
Rektor zastrzega sobie prawo do wskazania osób reprezentujących Akademię Mazowiecką w Płocku w przedsięwzięciu obejmowanym Patronatem Honorowym.
§ 6
Informacja o Patronatach Honorowych Rektora jest zamieszczana na stronie Uczelni: www.mazowiecka.edu.pl
Rozdział II Procedura przyznawania Patronatu Honorowego Zewnętrzne Patronaty Honorowe
§ 7
O Patronat Honorowy Rektora AMP może się ubiegać wyłącznie główny organizator przedsięwzięcia.
§ 8
W przypadku przedsięwzięć cyklicznych Patronat Honorowy jest przyznawany każdorazowo na bieżącą edycję.
§ 9
- Organizator w celu uzyskania Patronatu Honorowego składa do Rektora:
- wniosek o objęcie Patronatem Honorowym. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do regulaminu;
- inne dokumenty, jeżeli Rektor uzna je za konieczne.
- Wzór wniosku dostępny jest na stronie Uczelni: www.mazowiecka.edu.pl.
- Wniosek należy złożyć nie później niż 30 dni przed planowanym przedsięwzięciem bezpośrednio w Sekretariacie Rektora lub przesłać na adres: Akademia Mazowiecka w Płocku, pl. Dąbrowskiego 2, 09-402 Płock.
- Wnioski nadesłane lub złożone po terminie pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Wniosek podlega weryfikacji wg. kryteriów formalnych i merytorycznych.
§ 10
- Rektor lub osoba przez niego upoważniona może zwrócić się do organizatora o udzielenie wyjaśnień.
- W przypadku niezłożenia przez organizatora dokumentów, o których mowa w § 9 ust. 1 pkt 2 lub nieudzielenia wyjaśnień, o których mowa w ust. 1, wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia.
§ 11
- Dział Promocji Akademii Mazowieckiej w Płocku dokonuje oceny formalnej wniosku.
§ 12
Decyzja w sprawie objęcia przedsięwzięcia Patronatem Honorowym przekazywana jest wnioskodawcy, w formie pisemnej, w terminie 14 dni od daty wpłynięcia wniosku, chyba że, z przyczyn organizacyjnych decyzja nie mogła zostać podjęta we wskazanym terminie.
§ 13
Rektor może odmówić objęcia przedsięwzięcia Patronatem Honorowym bez podania przyczyny.
Wewnętrzne Patronaty Honorowe
§ 14
- Patronaty Honorowe mogą być również przyznawane na wniosek Wydziałów Akademii Mazowieckiej w Płocku w przypadku organizowania lub współorganizowania przedsięwzięć uczelnianych.
- Procedura przyznawania Patronatu Honorowego, o którym mowa w ust. 1, odbywa się zgodnie z § 8-13 niniejszego Regulaminu.
- W przypadku wydarzenia organizowanego przez studenckie koła naukowe Akademii Mazowieckiej w Płocku wniosek powinien być opatrzony pozytywną opinią opiekuna koła.
Rozdział III Obowiązki związane z przyznaniem Honorowego Patronatu Rektora Akademii Mazowieckiej w Płocku
§ 15
- Organizator przedsięwzięcia, któremu został przyznany Patronat Honorowy, zobowiązany jest do:
- poinformowania współorganizatorów i uczestników o objęciu przedsięwzięcia Patronatem Honorowym,
- umieszczenia informacji o objęciu przedsięwzięcia Patronatem Honorowym we wszystkich materiałach promocyjnych i informacyjnych związanych z realizacją przedsięwzięcia, w szczególności poprzez zamieszczenie w nich logo Akademii Mazowieckiej w Płocku. Logo oraz zasady jego użycia określone zostały w Zarządzeniu Rektora nr 32/2024 z dnia 20.06.2024 w sprawie wprowadzenia Księgi Znaku Akademii Mazowieckiej w Płocku i są dostępne na stronie www.mazowiecka.edu.pl
- przedstawienia do weryfikacji projektów materiałów promocyjnych i informacyjnych pod względem prawidłowości użycia logotypu uczelni na adres e mail: promocja@mazowiecka.edu.pl przed ich publikacją,
- współpracy z Działem Promocji Akademii Mazowieckiej w Płocku w zakresie zamieszczenia informacji o przedsięwzięciu w mediach uczelnianych (np. strona internetowa),
- złożenia w terminie 30 dni od dnia zakończenia przedsięwzięcia pisemnego sprawozdania z realizacji przedsięwzięcia objętego Patronatem Honorowym wraz z dokumentacją fotograficzną.
- Akademia Mazowiecka w Płocku zastrzega sobie prawo do eksponowania własnych materiałów informacyjnych podczas wydarzeń objętych Patronatem Honorowym przez JM Rektora Akademii Mazowieckiej w Płocku.
Rozdział IV Odebranie Honorowego Patronatu Rektora Akademii Mazowieckiej w Płocku
§ 16
- W uzasadnionych przypadkach Rektor zastrzega sobie prawo do zmiany decyzji o objęciu danego przedsięwzięcia Patronatem Honorowym. O decyzji organizator informowany jest niezwłocznie w formie pisemnej.
- O zaistnieniu sytuacji, o której mowa w ust. 1, organizator zobowiązany jest bezzwłocznie poinformować współorganizatorów oraz zrezygnować z używania przyznanego mu wyróżnienia honorowego, w tym z używania logo Uczelni.
Rozdział V Postanowienia końcowe
§ 17
Akademia Mazowiecka w Płocku nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek działania podejmowane przez organizatora przedsięwzięcia lub zaniechania.