Pierwszy raz w murach Collegium Medicum
03.10.2024
W dniu 30 września 2024 roku odbył się Dzień Adaptacyjny dla studentów pierwszych roczników Wydziału Nauk o Zdrowiu oraz Wydziału Lekarskiego Collegium Medicum Akademii Mazowieckiej w Płocku.
Wydarzenie odbyło się według określonego harmonogramu:
Godzina: 10.00 – kierunek pielęgniarstwo – studia I stopnia
kierunek pielęgniarstwo – studia II stopnia
Godzina: 12.00 – kierunek kosmetologia – studia I stopnia
kierunek Położnictwo – studia I stopnia
Godzina: 13.00 – kierunek lekarski – jednolite studia magisterskie
W tym wyjątkowym dniu studenci kierunku lekarskiego, pielęgniarstwo, położnictwo i kosmetologia mieli okazję poznać Władze Uczelni, nauczycieli akademickich, pracowników administracyjnych, bazę dydaktyczną oraz siebie nawzajem.
Dzień Organizacyjny otworzyła dr hab. n. o zdr. Mariola Głowacka, prof. AMP, Prorektor ds. Collegium Medicum, mgr Adrianna Frydrysiak-Brzozowska, p.o. Dziekana Wydziału Nauk o Zdrowiu oraz dr. n. med. Maciej Kornatowski, prof. AMP, Prodziekan Wydziału Lekarskiego. Przemówienia, które wygłosili miały na celu wzmocnienie poczucia przynależności do społeczności Akademii Mazowieckiej w Płocku.
Program Dnia Adaptacyjnego obejmował również omówienie kluczowych kwestii organizacyjnych, które pomogą studentom sprawnie wejść w nową rzeczywistość akademicką. Głos zabrała między innymi Pełnomocnik Rektora ds. Studenckich Praktyk Zawodowych i Karier, Przedstawiciel Działu Spraw Studenckich i Dydaktyki, Koordynator Zajęć Praktycznych i Praktyk Zawodowych, Koordynator Zajęć Praktycznego Nauczania Klinicznego i Praktyk Zawodowych, Koordynator ds. Programu Erasmus+ i Współpracy Międzynarodowej, Koordynator ds. dostępności, Przedstawiciel Samorządu Studentów, Przedstawiciele Studentów starszych roczników, reprezentant Działu Informatyki, Kierownicy Dziekanatów Collegium Medicum oraz opiekunowie poszczególnych roczników.
Po części oficjalnej nowi studenci mieli okazję zwiedzić sale i pracownie Collegium Medicum. To właśnie tam wkrótce będą nabywać wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne.