Studenci i przedsiębiorcy w jednej sieci
18.11.2020
Bez względu na to, czym się zajmujemy, każde nasze działanie jest elementem wspólnej całości. To wnioski z tegorocznego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku pt. „Pracuję w sieci”.
Główna cześć konferencji była transmitowana na żywo na kanale YouTube Uczelni, którą obejrzało w prawie 2,9 tysiąca internautów. Powstała także dedykowana wydarzeniu strona internetowa www.przedsiebiorczamazowiecka.pl.
– To znakomity sposób, by zachęcać wszystkich do aktywności, rozwoju i budowania sieci kontaktów, a także podejmowania inicjatyw biznesowych. W dotychczasowych edycjach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości organizowanych przez naszą Uczelnię udział wzięło ok. 1500 osób. Pandemia to trudny czas, w jej konsekwencji tegoroczna edycja stała się wyjątkowa, ponieważ w całości odbywa się w formule online. Dzięki temu udało się nam zgromadzić wielu znamienitych gości w jednym terminie. Dodatkowym atutem jest możliwość udziału w naszym przedsięwzięciu nieograniczonej liczby uczestników. – powiedział podczas otwarcia wydarzenia prof. Maciej Słodki – Rektor Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku – Z tych wszystkich powodów liczę na rekord frekwencji. – podkreślił Rektor i dodał – Z okazji Międzynarodowego Dnia Studenta życzę studentom wszystkiego najlepszego i powrotu do normalnych zajęć, a także powrotu do wzajemnych, codziennych relacji.
Od kilkunastu lat w projekt Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości angażuje się Urząd Miasta Płocka. Prosto ze swojego gabinetu głos zabrał także Andrzej Nowakowski – Prezydent Miasta Płocka – Organizację wydarzenia w nowej rzeczywistości należy potraktować nie tylko jako problem, ale także wyzwanie. Dzisiejsza konferencja będzie próbą odpowiedzi, jak odnaleźć się w nowej normalności oraz jak funkcjonować w rzeczywistości wirtualnej. Sądzę, że nikt nie odpowie na te pytania lepiej niż studenci. Mam nadzieję, że podczas konferencji wspólnie znajdziemy rozwiązania, jak z epidemii wyjść jeszcze silniejszymi.
Przedsięwzięcie zostało podzielone na trzy panele. Pierwszy panel poprzedził wykład gościa specjalnego, którym był Michał Pieprzak, specjalista e-commerce, autor popularnego bloga „Ekomersiak”. W swoim wystąpieniu prelegent zaprezentował, że na skuteczność sprzedaży internetowej składa się wiele czynników, nie tylko wirtualnych (np. poczta pantoflowa). Wskazał, w jaki sposób zwiększać zyski ze sprzedaży, ale także jaką strategię obrać w budowaniu marki swojego sklepu. Specjalista odpowiedział także na pytania studentów, m.in. o rolę social mediów i przyszłości e-commerce.
Podczas pierwszego panelu pt. „Biznes w sieci – moda czy konieczność” uczestnicy dowiedzieli się, że w bardzo krótkim czasie przedsiębiorcy zostali zmuszeni do radykalnej zmiany w swojej działalności. O swoich doświadczeniach opowiedzieli Michał Drelich, organizator imprez sportowych oraz Łukasz Kołodziejski, płocki restaurator. Przykład biegu masowego, który odbył się w formie wirtualnej, czy restauracji, która w ciągu dnia przeszła w tryb pracy „na wynos” pokazują, że w biznesie nie ma rzeczy niemożliwych.
Drugi panel pt.: „Networking – dobry start do kariery” otworzyła dr Agnieszka Grażul – prorektor ds. studenckich i dydaktyki.
– Panel studencki chcielibyśmy dedykować wszystkim. Mamy nadzieję, że spotkanie będzie inspirujące. Do udziału w nim wybraliśmy osoby wykazujące się ponadprzeciętną aktywnością, które nie tylko studiują, ale także pracują i udzielają się społecznie. Ta aktywność podczas studiów procentuje w budowaniu ścieżki kariery zawodowej. Tak to działa, jak nić ciągnąca się z kłębka – powiedziała dr Grażul.
Jako pierwszy w tej części na monitorach widzów pojawił się Tomasz Grudzień, student nowych mediów i pracownik płockiego ratusza. Opowiedział, że przejście ze świata wyczynowego sportu (piłka nożna) do „normalnego życia” nie było łatwe. W budowaniu kariery zawodowej pomogła mu hobbystyczna działalność w social mediach, która zaowocowała po roku podjęciem pracy w tej branży.
O istotnej roli kontaktów międzyludzkich oraz w konsekwencji w realizacji celów opowiadał Damian Malara, dziennikarz PTV Płockiej Telewizji, absolwent ekonomii naszej Uczelni. Podkreślił on, że praca w wydarzeniach na żywo oraz tych w formule online, to dwa inne światy. Zaznaczył jednak, że czeka na powrót do tradycyjnych form pracy, w których czuje się zdecydowanie lepiej.
Ostatnim prelegentem w części ogólnodostępnej był Dawid Pilewski, przewodniczący Rady Samorządu Studentów naszej Uczelni. Swoje wystąpienie dla uczestników spotkania „Pracuję w sieci” wygłosił podczas przerwy w szkoleniu pierwszej pomocy, które tym w samym czasie prowadził dla Wojsk Obrony Terytorialnej. Podał też receptę, w jaki sposób połączyć wszystkie aktywności. – Dobry kalendarz! Mam taki kalendarz pielęgniarski z ładnymi naklejkami. Zapisuję tam swoje dyżury w pracy, spotkania i inne ważne sprawy. Tego nie można trzymać w głowie – wyjawił swoją tajemnicę.
Po sesji ogólnodostępnej studenci Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku wzięli udział w warsztatach na temat sektora nowoczesnych usług dla biznesu, które poprowadził dr Bartosz Sobotka. Specjalista wskazał w trakcie warsztatów perspektywy kariery zawodowej w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu. Prawie 150 uczestników pochyliło się także nad case study pt. jak wygląda praca w sektorze z perspektywy specjalnego gościa z Channel Advisor London.
Ostatnim akcentem Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości był wykład dr. Andrzeja Jagodzińskiego pt: Pasja i kreatywność źródłem sukcesu i szczęścia. Warsztaty naszego wykładowcy, z akcentami muzycznymi w tle, cieszyły się takim powodzeniem, że system obsługujący wydarzenie nie nadążał z przyjmowaniem kolejnych słuchaczy.
W sumie we wszystkich panelach tegorocznej edycji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości pt. „Pracuję w sieci” w Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku udział wzięło ponad trzy tysiące uczestników.
Zapis konferencji i inne informacje na temat wydarzenia dostępne są na stronie przedsiebiorczamazowiecka.pl.