Światowy Tydzień Przedsiębiorczości – z uczelni do biznesu
19.11.2024
W ramach tegorocznego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 19 listopada 2024 r. Akademia Mazowiecka w Płocku zaprosiła w swoje progi kandydatów na studia. Mogli zapoznać się z jej ofertą edukacyjną oraz wysłuchać inspirujących historii absolwentów, którzy dzięki wiedzy i umiejętnościom zdobytym podczas studiów w płockiej uczelni, zbudowali własne, udane biznesy.
Wydarzenie rozpoczęło się wprowadzeniem uczestników w tematykę przedsiębiorczości i możliwości, jakie daje edukacja w Akademii Mazowieckiej w Płocku. Licealiści obejrzeli projekcję filmu, spaceru po akademickich budynkach. Program spotkania pełen był praktycznych wskazówek oraz inspirujących wykładów, które miały na celu pokazanie, jak pasja i zdobyta wiedza mogą stać się fundamentem sukcesu zawodowego.
Być jak Wersow i Friz – Jak influencerzy budują biznes?
Pierwszym punktem programu była prelekcja dr Aleksandry Chmielewskiej, wykładowcy Akademii Mazowieckiej w Płocku, zatytułowana „Być jak Wersow i Friz: Jak influencerzy budują biznes i jakie umiejętności ekonomiczne są do tego potrzebne?”. Dr Aleksandra Chmielewska omówiła, jak trendsetterzy, tacy jak Wersow i Friz, zdobywają popularność i zamieniają ją w dochodowy biznes. We współpracy ze słuchaczami, przeprowadziła badanie sondażowe, za pomocą skanu kodu QR, dowiadując się m.in. o tym, jakie są wymarzone zawody płockich licealistów. Zwróciła uwagę na kluczowe umiejętności ekonomiczne i marketingowe, które są niezbędne w rozwoju swojej marki, i jak studenci mogą je rozwijać, by osiągnąć sukces na podobnym poziomie.
Jak przekuć pasję w sukces zawodowy?
W kolejnej części spotkania, absolwenci Akademii Mazowieckiej w Płocku podzielili się swoimi historiami sukcesu. Joanna Krysztoforska, LEGOinfluencerka i uczestniczka programu Lego Masters, opowiedziała, jak jej pasja do klocków LEGO stała się fundamentem profesjonalnej kariery. Podkreśliła znaczenie wytrwałości oraz umiejętności łączenia pasji z pracą zawodową, co pozwoliło jej zdobyć popularność i zbudować markę.
Karolina Chylińska, właścicielka pracowni tortów artystycznych Torcikowo, opowiedziała o swojej drodze do założenia własnej firmy. Pokazała, jak ciężka praca, kreatywność i pasja do cukiernictwa mogą przekształcić małą działalność w rozpoznawalną markę, która cieszy się uznaniem klientów.
Igor Ciepielak i Maciej Tarka, założyciele Agencji i Akademii Rozwoju IMPULS, podzielili się doświadczeniem w branży rozwoju osobistego i biznesowego. Opowiedzieli o tym, jak ich wiedza i doświadczenie zdobyte podczas studiów w Akademii Mazowieckiej w Płocku pozwoliły im stworzyć firmę, która pomaga innym rozwijać umiejętności zawodowe i przedsiębiorcze.
Konkurs wiedzy ekonomicznej
Spotkanie zakończył konkurs wiedzy ekonomicznej „Przedsiębiorczość w praktyce”, w którym uczestnicy mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności z zakresu zarządzania, ekonomii i przedsiębiorczości. Rywalizacja stanowiła doskonałą okazję do sprawdzenia się w praktyce.
Światowy Dzień Przedsiębiorczości w Płocku był doskonałą okazja do wymiany doświadczeń, budowania sieci kontaktów oraz dzielenia się wiedzą na temat tworzenia i prowadzenia biznesów. Tegoroczna edycja pokazała, jak ważne jest łączenie edukacji, przedsiębiorczości i integracji społecznej w tworzeniu przyszłości gospodarki regionalnej i krajowej.
Zapraszamy do obejrzenie pełnej galerii zdjęć z wydarzenia.