Psychologiczny Punkt Rozwoju Osobistego
Działania Punktu skupiają się wokół poradnictwa dla studentów w zakresie:
- ukierunkowania w wyborze dalszej drogi życiowej i zawodowej,
• rozwijania umiejętności nawiązywania pozytywnych relacji z innymi ludźmi,
• skutecznego motywowania się do nauki,
• zwiększania swojej osobistej skuteczności,
• uczenia efektywnego zarządzania czasem,
• skutecznego wykorzystywania własnego potencjału,
• zmiany stylu życia,
• radzenia sobie ze stresem.
Studenci otrzymują możliwość rozmowy z osobą, której chcieliby opowiedzieć o swojej sytuacji życiowej.
Celem działalności Punktu nie jest jednak prowadzenie długoterminowej terapii, lecz udzielanie poradnictwa, konsultacji, wspieranie w rozpoznawaniu i wykorzystywaniu mocnych stron.
W związku z sytuacją epidemiologiczną, zgłoszenie na konsultację następuje poprzez kontakt mailowy rozwojosobisty@mazowiecka.edu.pl. Po otrzymaniu wiadomości zostanie ustalony dalszy tryb i forma komunikacji (np. połączenie telefoniczne, Skype, itp).
Po powrocie do stacjonarnej pracy Uczelni, wznowione zostaną dyżury bezpośrednio w punkcie (pokój 209, ul. Gałczyńskiego 28).
Udzielana pomoc jest nieodpłatna.
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją multimedialną pt. „Koronawirus a lęk”, którą przygotował dr Dariusz Szadkowski – psycholog działający w punkcie, nauczyciel akademicki Wydziału Nauk Humanistycznych i Informatyki.
Mediacje w praktyce pracy psychologa i pedagoga
W celu zwiększenia dostępności do wiedzy z zakresu cennej problematyki mediacji dla nauczycieli akademickich oraz studentów Mazowieckiej Uczelni Publicznej w Płocku został opracowany sylabus dotyczący roli mediacji w pracy psychologa i pedagoga. W założeniu sylabus można zrealizować w ramach przedmiotów ujętych w programie studiów na danym kierunku albo w formie dodatkowych spotkań ze studentami (np. podczas spotkań Kół Naukowych). Nauczyciel akademicki może także wybrać niektóre treści czy literaturę, aby wykorzystać je w trakcie prowadzonego przez siebie przedmiotu.
Nie ulega wątpliwości, iż propagowanie wiedzy z zakresu mediacji może przyczynić się do większej efektywności komunikacji interpersonalnej, co nauczyciele akademiccy i studenci mogą wykorzystywać podczas różnych sytuacji w życiu osobistym, zawodowym czy na gruncie akademickim.
Dr Beata Płaczkiewicz, autorka sylabusa
Zapraszamy do korzystania!
Sylabus do pobrania
Działanie realizowane w ramach projektu „Jakość kluczem do kształcenia na potrzeby regionalnego rynku pracy” POWR.03.05.00-00-z069/17