Rozmawiano o przyszłości
23.06.2021
Jak kształcić nauczycieli do pracy w warunkach różnorodności – zastanawiali się uczestnicy spotkań zorganizowanych w ramach projektu naukowego pracowników Wydziału Nauk Humanistycznych i Informatyki.
Zespół realizujący grant pn. „Model kształcenia nauczycieli do pracy w warunkach różnorodności” (we współpracy z Západočeská Univerzita v Plzni) zorganizował trzy spotkania z nauczycielami akademickimi naszej Uczelni, by zaprezentować i skonsultować wnioski z przeprowadzonych badań. Rozmawiano również o metodach komunikacji międzykulturowej, zakresie wsparcia systemowego nauczycieli i różnicach między nauczaniem języka polskiego jako obcego a edukacją polonistyczną w szkole. Wykładowcy dzielili się też swoimi doświadczeniami z pracy z uczniami – obcokrajowcami.
– Istotnym problemem jest również współpraca z rodzicami, gdyż to właśnie środowisko domowe ma ogromny wpływ na postrzeganie przez dzieci w klasie koleżanek i kolegów z rodzin migranckich czy mniejszości etnicznych – mówiła dr Dorota Dądzik, wykładowca Uczelni i nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w szkole podstawowej.
Wnioski z przeprowadzonych badań oraz konsultacji pozwolą na stworzenie rekomendacji do dalszych działań umożliwiających lepsze przygotowanie nauczycieli, m.in. wprowadzenia nowych treści do programów studiów.
Grant naukowy realizowany jest w ramach projektu: „Ścieżki współpracy – wsparcie dla podmiotów wdrażających współpracę międzynarodową” w ramach działania: 4.3 Współpraca ponadnarodowa, oś IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa nr umowy UDA-POWR.04.03.00-00-0096/17-00.
Wartość projektu: 95.870 PLN