- O Collegium
- Aktualności
- Oferty szkoleniowe
- Kadra dydaktyczna
- Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia
- Antymobbing i antydyskryminacje
- Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli i studentów
- Centrum Symulacji Medycznych
- Klinimetria – ebook
- Komisja Bioetyki
- Kształcenie na odległość – Instrukcja MS Teams
- Dokumenty do pobrania
- Oferty pracy
- Projekty
- Rada Interesariuszy
- Absolwenci
- Doposażenie – procedura
- Egzaminy – procedura
- Konferencje
- Wydział Nauk o Zdrowiu
- Misja Wydziału Nauk o Zdrowiu
- Strategia Rozwoju Wydziału Nauk o Zdrowiu 2021-2025
- Aktualności
- Władze
- Struktura Wydziału
- Kadra dydaktyczna
- Dyżury nauczycieli akademickich
- Studenckie koła naukowe
- Konferencje
- Kontakty
- Pielęgniarstwo I stopnia stacjonarne
- Pielęgniarstwo II stopnia
- Położnictwo I stopnia stacjonarne
- Kosmetologia I stopnia stacjonarne
- Przewodnik dla studenta
- Klinimetria
- Uniwersytet 3M
- Wydział Lekarski
Kształcenie na odległość
Instrukcja Microsoft Teams
Istnieją dwa sposoby logowania się do aplikacji Microsoft Teams, pierwszym sposobem jest logowanie się na stronie internetowej www.teams.com.
Drugim sposobem, który jest zalecany ze względu na stabilność, jest aplikacja Teams, którą można pobrać z adresu www.teams.com. Konto wraz z danymi do logowania się na platformę Teams zostanie przekazane przez dziekanat.
Jeśli nie chcemy pobierać aplikacji Teams, należy kliknąć w prawym górnym rogu na przycisk „Zaloguj się”, a następnie podać dane do logowania.
Jeżeli chcemy zainstalować aplikację Teams na komputerze, należy wybrać przycisk znajdujący się w prawym górnym rogu „Pobierz aplikację Teams”. Następnie pojawią się dwie opcję pobierania, pierwszą z nich jest Pobierz wersję dla komputera stacjonarnego, wersja ta pozwoli na zainstalowanie aplikacji na komputerze.
Drugą opcją jest przycisk „Pobierz dla urządzenia przenośnego”, który oznacza instalację aplikacji Teams na urządzeniach przenośnych takich jak smartphone lub tablet.
Po pobraniu aplikacji przez przeglądarkę internetową proszę uruchomić instalator aplikacji i pozwolić na zainstalowanie się. Po komunikacie potwierdzającym zainstalowanie aplikacji, należy ją uruchomić i zalogować się.
Login do usługi Teams jest tworzony według wzoru: [nr_albumu]@mazowiecka.edu.pl gdzie [nr_albumu] oznacza numer albumu. Na przykład login do usługi Teams dla Jana Kowalskiego posiadającego numer albumu 123456 ma postać: 123456@mazowiecka.edu.pl. Po zalogowaniu się, pojawi się informacja o zmianie hasła, należy w tym momencie podać własne hasło, które będzie służyło nam do logowania się w aplikacji.
Następnie wyświetli się okno, które wymusza przypisanie alternatywnego adresu email lub telefonu. Działanie te służy do odzyskiwania hasła, poprzez wybrany adres email lub numer telefonu, na który przyjdzie informacja zwrotna od Microsoftu.
Po zmianie hasła i przejściu procedury aktywacyjnej konta, ujrzymy główny panel Teams.
Każdy student oraz wykładowca zostanie przydzielony do swojego kierunku, w zakładce „Zespoły”, która znajduje się na pasku wyboru z lewej strony ekranu. Po kliknięciu w ten element menu, ukaże nam się kafelek, do którego jest przypisany użytkownik.
Po wybraniu odpowiedniego kafelka, aplikacja przeniesie użytkownika do widoku kierunku. W tym widoku użytkownik ma dostęp do przedmiotów, na których będą odbywać się zajęcia oraz komunikacja z wykładowcą.
Opis ikon w aplikacji Teams:
Aktywność – służy do powiadomienia użytkowników
Czat – użytkownicy mogą rozmawiać między sobą , funkcja ta pozwala również na przesyłanie plików
Zespoły – w tym miejscu znajdują się kierunki do których jesteśmy przypisani
Zadania – funkcja ta służy do brania udziału w zadaniach lub testach utworzonych przez wykładowców
Kalendarz – w tym miejscu zapisane są zaplanowane przez wykładowców zajęcia, egzaminy itp.
Rozmowy – służy do prowadzenia rozmów
Pliki – w tym miejscu znajdują się pliki z aplikacji One Drive która współpracuje z platformą Teams.
Transmisja
Po rozpoczęciu transmisji, użytkownikowi wyświetli się główny panel spotkania. Proszę zwrócić uwagę na czerwoną ramkę, w której zaznaczone są cyframi przyciski.
- Pokaż uczestników – funkcja pozwala wyświetlić listę osób, które biorą udział w spotkaniu
- Pokaż konwersacje – jest to opcja czatu, która umożliwia rozmowę poprzez tekst.
- Podniesienie dłoni – funkcja podniesienia dłoni służy do zgłoszenia chęci zabrania głosu, w trakcie rozmowy by nie przerywać mówcy.
- Osobne pokoje – jest to niedawno wprowadzona funkcjonalność aplikacji Teams, funkcja pozwala w jednym spotkaniu utworzyć osobne pokoje w których mogą się odbywać na przykład prace w grupach.
- Więcej działań – jest to funkcja wyświetlająca menu z dużą ilością opcji takich jak rozpoczęcie nagrania, efekty tła, ustawienia urządzenia.
- Kamera – funkcja pozwala na włączenie/wyłączenie kamery
- Mikrofon – funkcja pozwala na włączenie/wyłączenie kamery
- Udostępnij zawartość – menu służy do udostępniania ekranu lub prezentacji. Udostępnić obraz możemy na wiele sposobów, między innymi cały ekran, okno, drugi monitor lub też można dodać prezentacje przygotowaną w oprogramowaniu PowerPoint poprzez przycisk znajdujący się na samym końcu „Przeglądaj mój komputer”