Organizacja i realizacja zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole/placówce
Cel szkolenia:
Pogłębienie wiedzy na temat realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach oświatowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego.
Usystematyzowanie wiedzy na temat zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, zadań dyrektora, pedagoga, pedagoga specjalnego, psychologa i nauczyciela
Dodatkowo wskazano uniwersalne metody dostosowania wymagań do indywidualnych potrzeb
Zagadnienia:
Podstawy prawne udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zadania dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, nauczycieli, wychowawców i specjalistów w zakresie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w trakcie bieżącej pracy – dostosowanie wymagań edukacyjnych (indywidualne potrzeby rozwojowe, edukacyjne i możliwości psychofizyczne dziecka/ucznia).
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Dokumentowanie działań związanych z organizacją i udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Kompleksowe działanie – formy i sposoby współpracy z rodzicami, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi placówkami edukacyjnymi działającymi na rzecz dziecka