Organizacja procesu dydaktyczno – wychowawczego w klasach integracyjnych
Cel szkolenia:
Zapoznanie z przepisami prawa w zakresie funkcjonowania oddziałów integracyjnych. Idea kształcenia integracyjnego i włączającego.
Zdobycie umiejętności w zakresie planowania i metodyki procesu dydaktyczno-wychowawczego w oddziale integracyjnym.
Poznanie zasad oceniania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Doskonalenie kompetencji w zakresie współpracy z klasy integracyjnej z rodzicami i specjalistami.
Zagadnienia:
Zasady organizowania kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością w oddziałach integracyjnych według obowiązującego prawa oświatowego.
Edukacja integracyjna i włączająca.
Podstawa przyjęcia ucznia do oddziału.
Wymagania wobec nauczycieli i specjalistów pracujących w oddziale integracyjnym.
Metody i formy pracy w oddziale integracyjnym.
Specjalistyczne środki i pomoce dydaktyczne oraz warunków do nauki w oddziale integracyjnym.
Dokumentacja nauczyciela pracującego w oddziale integracyjnymi (Indywidualny Program Edukacyjno—Terapeutyczny, Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia)
Rola, funkcje i zadania nauczyciela wspomagającego.
Płaszczyzny współpracy nauczycieli z klasy integracyjnej z rodzicami i specjalistami
Praktyczne przykłady organizacji procesu dydaktyczno – wychowawczego w klasach integracyjnych.