Organizacja procesu dydaktyczno – wychowawczego w klasach integracyjnych
Cel szkolenia:
- Zapoznanie z przepisami prawa w zakresie funkcjonowania oddziałów integracyjnych. Idea kształcenia integracyjnego i włączającego.
- Zdobycie umiejętności w zakresie planowania i metodyki procesu dydaktyczno-wychowawczego w oddziale integracyjnym.
- Poznanie zasad oceniania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Doskonalenie kompetencji w zakresie współpracy z klasy integracyjnej z rodzicami i specjalistami.
Zagadnienia:
- Zasady organizowania kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością w oddziałach integracyjnych według obowiązującego prawa oświatowego.
- Edukacja integracyjna i włączająca.
- Podstawa przyjęcia ucznia do oddziału.
- Wymagania wobec nauczycieli i specjalistów pracujących w oddziale integracyjnym.
- Metody i formy pracy w oddziale integracyjnym.
- Specjalistyczne środki i pomoce dydaktyczne oraz warunków do nauki w oddziale integracyjnym.
- Dokumentacja nauczyciela pracującego w oddziale integracyjnymi (Indywidualny Program Edukacyjno—Terapeutyczny, Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia)
- Rola, funkcje i zadania nauczyciela wspomagającego.
- Płaszczyzny współpracy nauczycieli z klasy integracyjnej z rodzicami i specjalistami
- Praktyczne przykłady organizacji procesu dydaktyczno – wychowawczego w klasach integracyjnych.
Liczba godzin:
4 godziny