Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktyczno – wychowawczym na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej
Cel szkolenia:
Zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w procesie edukacyjnym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE);
Doskonalenie umiejętności wykorzystywania TIK w nauczaniu i wychowaniu;
Podnoszenie kompetencji planowania i prowadzenia ciekawych zajęć oraz wykorzystania w nich TIK jako środka przyspieszającego osiąganie celów dydaktycznych;
Zaprezentowanie różnych modeli wykorzystywania TIK w pracy z uczniami ze SPE;
Zachęcenie uczestników do stosowania nowoczesnych technik i korzystania z narzędzi TIK podczas zajęć: dydaktycznych, specjalistycznych, rewalidacyjnych, rozwijających uzdolnienia i in.
Zagadnienia:
Posługiwania się nowoczesnymi metodami komunikacji.
Obsługa urządzeń cyfrowych.
Wyszukiwanie i gromadzenia materiałów cyfrowych i aplikacji dydaktycznych.
Posługiwania się nowymi metodami kształcenia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych/TIK przy realizacji treści dydaktyczno-wychowawczych.
Bezpieczne poruszanie się w cyberprzestrzeni.
Wykorzystywania zasobów dydaktycznych dostępnych w Internecie.