Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie dydaktyczno – wychowawczym na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej
Cel szkolenia:
- Zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w procesie edukacyjnym uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE);
- Doskonalenie umiejętności wykorzystywania TIK w nauczaniu i wychowaniu;
- Podnoszenie kompetencji planowania i prowadzenia ciekawych zajęć oraz wykorzystania w nich TIK jako środka przyspieszającego osiąganie celów dydaktycznych;
- Zaprezentowanie różnych modeli wykorzystywania TIK w pracy z uczniami ze SPE;
- Zachęcenie uczestników do stosowania nowoczesnych technik i korzystania z narzędzi TIK podczas zajęć: dydaktycznych, specjalistycznych, rewalidacyjnych, rozwijających uzdolnienia i in.
Zagadnienia:
- Posługiwania się nowoczesnymi metodami komunikacji.
- Obsługa urządzeń cyfrowych.
- Wyszukiwanie i gromadzenia materiałów cyfrowych i aplikacji dydaktycznych.
- Posługiwania się nowymi metodami kształcenia z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych/TIK przy realizacji treści dydaktyczno-wychowawczych.
- Bezpieczne poruszanie się w cyberprzestrzeni.
- Wykorzystywania zasobów dydaktycznych dostępnych w Internecie.
Liczba godzin:
6 godzin